Інформаційно-методична складова.
Програма вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання» за обраним видом організованої рухової активності складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів усіх напрямів підготовки.
Актуальність впровадження програми з фізичного виховання
зумовлюється соціальним замовленням сучасного суспільства на всебічно
розвинуту гармонійну особистість фахівця, який має високий рівень здоров’я,
необхідну фізкультурну освіту та фізичну підготовленість, спроможного до
фізичного удосконалення, щоб відповідати вимогам освітньо-кваліфікаційної
характеристики.
Програма ґрунтується на концептуальних засадах законів України «Про
фізичну культуру і спорт», «Про освіту», «Про вищу освіту», Цільовій
комплексній програмі «Фізичне виховання - здоров’я нації», Концепції
фізичного виховання в системі освіти України, державних вимогах до
навчальних програм з фізичного виховання, Національної доктрини розвитку
фізичної культури і спорту, Національної доктрини розвитку освіти, Положенні
про державний вищий навчальний заклад, Положенні про організацію
фізичного виховання і масового спорту у вищих навчальних закладах та
Стратегічному плані розвитку Харківського національного економічного
університету імені С. Кузнеця на 2013-2020 роки.
Головна мета програми – визначити відповідний мінімальний рівень
обов’язкової неспеціальної фізичної освіти для студентів, що навчаються
у ХНЕУ ім. С. Кузнеця і отримують освітньо-кваліфікаційний рівень –
бакалавр.
Навчальна дисципліна «Фізичне виховання» є нормативною навчальною дисципліною та вивчається як позакредитна в обсязі 4 годин аудиторного навантаження на тиждень на першому та другому курсах. Для студентів старших курсів передбачається проведення занять у формі секцій.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є закономірності фізичного і духовного вдосконалення, соціальна інтеграція людини, основи організації та керівництва процесу фізичного виховання і масового спорту в життєдіяльності майбутніх фахівців.
Метою викладання даної навчальної дисципліни є набуття знань і умінь стосовно розуміння необхідності формування фізичної культури як системної якості особистості, невід'ємного компонента загальної культури майбутнього фахівця, здатного реалізувати її в навчальній, соціально-професійній діяльності й родині.
Загальна компетентність, яку отримують студенти після вивчення навчальної дисципліни: здатність підтримувати загальний рівень фізичної активності й здоров'я для забезпечення соціальної й професійної діяльності.