Enrolment options

Наявні світові глобалізаційні процеси, посилання регіональної економічної та політичної інтеграції визначають характер сучасного міжнародного співробітництва. Українське суспільство сьогодення характеризується високим рівнем євроінтеграційних прагнень та усвідомленого осмислення перспектив та шляхів руху України до членства в Європейському Союзі. Європейська інтеграція як динамічний процес реформування усіх сфер суспільного життя, поєднує стабільний економічний розвиток з високими соціальними стандартами, безпекою особистості та демократичною свободою, виступає ідеальною моделлю побудови громадянського суспільства. На сьогоднішній день увага світової спільноти прикута до України. Курс держави на євроінтеграцію визначає напрями реформ та трансформаційних змін в державі й суспільстві та залежить від загальнодержавної політики, від зусиль регіонів, які безпосередньо налагоджують тісті інтеграційні взаємовідносини із регіонами Європи. Україна вже здійснила відповідні практичні кроки щодо реформування національної правової системи, порядку організації та здійснення влади, з метою спільної перспективи разом з європейськими державами розбудови об’єднаної Європи як простору добробуту, свободи, безпеки та правосуддя.

Внаслідок засвоєння навчального матеріалу здобувач освіти отримує знання, уміння та навички проведення аналізу, раціонального і критичного оцінювання інтеграційних процесів України при ефективному застосовуванні інструментів стимулювання й здійсненні аналізу сучасного стану та тенденцій міжнародного співробітництва з метою діагностики регіонального співробітництва для формування передумов територіального розвитку та усвідомлення особливостей транскордонного співробітництва й означення нагальних стратегічних пріоритетів міжнародної співпраці регіонів держави.

Навчальна дисципліна «Європейська інтеграція та міжнародна співпраця України» є вибірковою навчальною дисципліною.

Метою навчальної дисципліни є формування у здобувачів освітнього ступеня «магістр» системи знань та професійних компетентностей щодо особливостей інтеграційних процесів та євроінтеграційної політики України, засад співпраці на регіональному та міжнародному рівнях на основі зовнішньо-економічного, єврорегіонального, транскордонного й міжнародного співробітництва в рамках міжнародних програм співпраці та партнерства.

Завданнями навчальної дисципліни «Європейська інтеграція та міжнародна співпраця України» є:

формування здатності визначати чинники європейської інтеграції що впливають на зміст і значення зовнішньополітичних кроків української держави;

формування здатності усвідомлювати особливості євроінтеграційних процесів та означати пріоритети регіонального розвитку України за допомогою інструментів стимулювання міжнародного співробітництва при дотриманні політики ЄС;

формування здатності здійснювати оцінку участі України в роботі міжнародних організацій з метою діагностики регіонального розвитку та формування належного організаційно-правового забезпечення зовнішньої політики в України на основі положень зовнішньополітичної концепції сучасної незалежної України;

формування здатності здійснювати планування, аналіз та оцінку ефективності заходів міжнародної співпраці з метою визначення європейського напряму зовнішньої політики України, її євроінтеграційних перспектив;

формування навичок проводити аналіз, раціонально і критично оцінювати проекти державно-приватного партнерства, ефективно застосовувати інструменти державного стимулювання міжнародного співробітництва;

формування навичок використовувати переваги національної свідомості і підбирати конкретні засоби та інструменти для належної реалізації євро-інтеграційної політики.

Предметом навчальної дисципліни є закономірності та особливості євроінтеграційного процесу в умовах глобалізації та діючої системи національних економік.

Об’єктом навчальної дисципліни є інструменти та механізми впровадження та реалізації євроінтеграційної політики в Україні.

Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна визначено в табл. 1.

 

Таблиця 1

 

Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна

 

Результати навчання

Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти

Знати основні принципи та закони розвитку міжнародних відносин, основні організаційно-економічні та соціально-культурні процеси євро-інтеграційної політики, розуміти передумови функціонування та розвитку в умовах сучасних форм європейської інтеграції

Здатність проводити аналіз наукових праць в галузі міжнародної співпраці та європейської інтеграції

Здатність вести спілкування в діалоговому режимі з науковою спільнотою та громадськістю в галузі міжнародного співробітництва

Розуміти місце України в геополітич-ному просторі сучасності, вміти аналізувати та прогнозувати місце України в сучасних євро-інтеграційних процесах, проводити оцінку ефективності взаємо-узгодженості реалізації напрямів регіональної політики та транс-кордонного співробітництва

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел

Здатність аналізувати наукові підходи до розвитку та ефективного функціонування транскордонного співробітництва в Україні

Здатність аналізувати процеси транс-кордонного співробітництва регіонів України для виявлення пріоритетних напрямів у загальній системі розвитку прикордонних регіонів держави та можливостей співпраці

Здатність виявляти та аналізувати наслідки міжнародного співробітництва на регіональному рівні, головних ознак єврорегіонів як форми транскордонного співробітництва та факторів, що визначають їх формування та розвиток, розуміти принципи інституційного забезпечення транскордонного спів-робітництва, правових основ міжнародного співробітництва ЄС

Здатність аналізувати досвід міжнародної співпраці та робити висновки щодо впливу транскордонного співробітництва та поглиблення міжнародних зв’язків на соціально-економічний розвиток регіонів

 


Guests cannot access this course. Please log in.