Enrolment options

Інфраструктура товарного ринку, поєднуючи різноманітні організаційно-правові форми та види діяльності суб’єктів господарювання, формує між ними комплекс ділових відносин, що забезпечують ефективний рух товаропотоків у ринковому просторі. Інфраструктура товарного ринку сприяє взаємодії між виробниками і споживачами, попитом і пропозицією. Від того, наскільки адекватно розвиненим є цей ринковий механізм, значною мірою залежить ефективність функціонування економіки країни у цілому.

В сучасних умовах ефективність функціонування будь-яких підприємств значною мірою визначається  розвитком  інфраструктури товарного ринку та формуванням їх оптимальної поведінки на ньому з урахуванням взаємодії всіх його учасників у процесі товарообігу. Можливість визначення правильної поведінки на товарному ринку залежить від наявних знань щодо особливостей діяльності різних видів елементів інфраструктури товарного ринку, можливих варіантів угод з ними, періодичності їх оцінювання та ефективності організації.

Ключовим фактором діяльності учасників товарного ринку у процесі обслуговування товаропотоків є забезпечення конкурентоспроможності виробників та посередників, що потребує знання різноманітних характеристик товарів, які формують їх споживну цінність, і застосування ефективних товарознавчих технологій формування асортименту та поводження з товаром у процесі його складування, пакування, вантажопереробки і доставки від виробників до кінцевих споживачів.

Навчальна дисципліна «Інфраструктура товарного ринку, товарознавство» є вибірковою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців першого освітнього рівня (бакалаврського) освітньої програми 41 "Менеджмент" для всіх форм навчання.

          Мета навчальної дисципліни: засвоєння знань з теорії розвитку інфраструктури товарного ринку і товарознавства, оволодіння досвідом, накопиченим у сфері організації та функціонування товарного ринку, методами товарознавства та засобами товарної інформації, набуття навичок щодо управління діяльністю підприємства в галузі просування, зберігання та продажу товарів, забезпечення потреб споживачів.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

розуміння сутності інфраструктури товарного ринку та її ролі в ринковій економіці;

дослідження особливостей взаємодії елементів інфраструктури товарного ринку та організації посередницької діяльності;

комплексне використання методів управління товарообігом в умовах конкретного ринку та формування оптимальної поведінки підприємства на товарному ринку;

розуміння сутності, закономірностей і завдань товарознавства;

вивчення класифікації, кодування, основних видів, асортименту та споживних властивостей товарів;

використання товарознавчих технологій у логістичній діяльності підприємства.

Об’єктом навчальної дисципліни є інфраструктура товарного ринку товарів і послуг, тобто організаційні, економічні та технічні аспекти, за допомогою яких забезпечується просування товарів від місця їх виготовлення до місця їх споживання.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є економічна діяльність суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку та закономірності збереження споживної вартості товарів у процесі товароруху.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

поняття, категорії та фактори, що відображають сутність інфраструктури товарного ринку;

основні структурні елементи інфраструктури товарного ринку;

роль, функції, види діяльності та взаємодії елементів інфраструктури товарного ринку;

форми і методи регулювання ринкових процесів у сфері товарообігу;

показники, що характеризують стан інфраструктури товарного ринку та ефективність діяльності її окремих структурних елементів;

поняття, категорії та принципи товарознавства; загальні особливості класифікації та кодування товарів; властивості й показники асортименту товарів;

основи інформаційного забезпечення товароруху;

вміти:

ідентифікувати способи, можливості та умови використання елементів інфраструктури товарного ринку в діяльності підприємства;

формувати поведінку та оцінювати діяльність підприємства на товарному ринку;

застосовувати методичний інструментарій розроблення та реалізації завдань управління рухом товарів в умовах конкретної інфраструктури товарного ринку;

оцінювати економічну ефективність та наслідки реалізації рішень щодо управління рухом товарів;

використовувати методи наукового пізнання товарів, їх загальних споживних властивостей;

проводити ідентифікацію товарів у процесі логістичної діяльності підприємства;

аналізувати товарну інформацію.

 


Guests cannot access this course. Please log in.