Актуальність. Навчальна дисципліна формує сучасне розуміння комунікації іноземною мовою, навчає професійній комунікації у діловому контексті, міжкультурному професійному спілкуванню, дозволяє зрозуміти природу мови як засобу спілкування.
Особливостями дисципліни є викладання матеріалу, що поглиблює знання іноземної мови у діловому професійному середовищі, формує здатність виконувати роль культурного посередника між рідною культурою та іноземною, успішно долати непорозуміння та конфліктні ситуації у діловому спілкуванні іноземною мовою,сприяє формуванню соціокультурного компоненту у професійній діяльності, допомагає виявити себе як комунікативну особистість.
Основні напрями вивчення – комунікативна особистість, професійна комунікація у діловому контексті, міжкультурне професійне спілкування.
Метою викладання навчальної дисципліни є надання студентам можливості розвивати мовну компетентність і стратегії, які необхідні для ефективної участі у процесі навчання і в тих ситуаціях професійного спілкування, в яких вони можуть опинитися, сприяти підвищенню їхньої мобільності та конкурентоспроможності на ринку праці.
Основні задачі дисципліни:
- удосконалити мовну та мовленнєву компетентності з іноземної мови; зміцніти впевненості студентів як користувачів мови, сформувати у студентів навички аналітичного мислення, що сприятиме висловлюванню власної думки про ті чи інші події та ситуації, що відбуваються у діловому спілкуванні іноземною мовою;
- сформувати професійні комунікативні компетентності;
- навчити вміти володіти понятійним апаратом у теорії комунікації;
- бути здатним застосовувати набуті знання та вміння на робочому місці та у повсякденному житті.
Об'єктом навчальної дисципліни є розвиток у студентів міжкультурної комунікативної компетентності у контексті ділового та суспільного спілкування (лінгвістичної, соціолінгвістичної і прагматичної) на основі вдосконалення чотирьох основоположних вмінь (читання, мовлення, аудіювання, письма) для забезпечення ефективного спілкування іноземною мовою в академічному та професійному середовищі.
Предметом навчальної дисципліни є оптимізація реально-часових мовленнєвих практик, в різних професійних (ділових) ситуаціях, що здійснюється задля формування цілісного й персоналізованого образу світу, а також розвитку творчої активності й автономності студента як мовної особистості.
Пререквізити (базові знання, необхідні для успішного опанування компетентностями): Мова вивчається з початкового рівня.
Компетентності, що забезпечує дисципліна: вивчення дисципліни забезпечує сформувати у фахівців загальні та професійно орієнтовані комунікативні мовленнєві компетентності (лінгвістичну, соціолінгвістичну і прагматичну) для забезпечення ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі.
- Лектор: Жила Ганна Василівна
- Викладач: Олійник Вікторія Владиславівна