Вивчення дисципліни «Педагогічний консалтинг в освіті» має збагатити студентів знаннями про можливості та ефективність консалтингового консультування, здійснювати психолого-педагогічний аудит, отримати навики консультантів-тренерів, які координують діяльність у невеликих організаціях та групах, оволодіти вміннями розробляти програми інноваційного розвитку колективу та проводити різні види діагностики тощо.
Для ефективного засвоєння змісту дисципліни пропонується дидактична система кредитно-модульної підготовки кадрів, яка покликана сприяти формуванню міцних, системних знань; підвищувати рівень індивідуалізації навчального процесу, створювати об‘єктивні умови розвитку творчих здібностей майбутніх фахівців.
Навчальна дисципліна "Педагогічний консалтинг" є базовою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців другого (магістерського) рівня спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»всіх форм навчання.
Об'єктом навчальної дисципліни є педагогічний консалтинг та процеси, що відбивають різні аспекти прийняття управлінських рішень.
Предметом навчальної дисципліни є основні теоретичні положення, поняття педагогічного консалтингу в освіті, основні техніки, процедури та технології в галузі педагогічного консалтингу.
Метою викладання даної навчальної дисципліни є створенні умов для засвоєння магістрами цілісної системи знань, які допоможуть забезпечити ефективність процесу управлінського консалтингу в освіті; в ознайомленні з основними параметрами процесу консультування: умовами, структурою, динамікою, чинниками, що впливають на характер протікання консультативного процесу, ефектами і результатами; здійснювати психолого-педагогічний аудит, отримати навики консультантів-тренерів, які координують діяльність у невеликих організаціях та групах, оволодіти вміннями розробляти програми інноваційного розвитку колективу та проводити різні види діагностики тощо.
Компетентності та результати навчання за дисципліною
Компетентності |
Результати навчання |
Загальні компетентності |
|
Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу та встановлення взаємозв’язків між явищами та процесами |
Знати понятійний та категорійний апарат щодо обґрунтування педагогічного консалтингу в системі освіти. |
Здатність до застосовування загальнонаукових та фундаментальних знань, розуміння предметної області і професії |
Знати можливості й напрями реалізації педагогічного консалтингу на різних рівнях системи освіти; визначати особливості педагогічного консалтингу; здійснювати обґрунтований вибір основних форм соціально-педагогічної діяльності; застосовувати методи педагогічного супроводу консалтингової діяльності; здійснювати оцінку методів консультаційної допомоги в навчанні дорослих; визначати науково-методичний супровід управління розвитком персоналу. |
Спеціальні компетентності |
|
Здатність до виконання професійних завдань і педагогічних функцій в умовах мінливого освітнього середовища |
Ідентифікувати технології впровадження педагогічного консалтингу в діяльність закладу освіти; визначати маркетингово-моніторингові технології в управлінні розвитком закладу освіти; здійснювати оцінку ефективності технології коучингу як механізму професійного саморозвитку; визначати презентаційну діяльність закладу освіти як складову управлінського консалтингу;: формувати здатність до управління проектною діяльністю в закладах освіти. |
- Лектор: Полякова Ганна Анатоліївна