Навчальна дисципліна "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність"
Актуальність
Розвиток конкуренції обумовлює необхідність постійного впровадження сучасних форм торгівлі, що супроводжують підприємницькі відносини у сучасному бізнес-середовищі. Такі відносини здатні сформувати та постійно підтримувати ефективні зв’язки суб’єктів господарювання з його партнерами (постачальниками, торговельними представниками, споживачами) з метою підвищення рівня конкурентоспроможності компаній як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках. Особливо значення для бізнес-структур набувають питання залучення до біржової діяльності, як найпрогресивнішою організованої форми торгівлі найбільш ліквідними товарами. Тому знання передових технологій у торгівлі та біржовій діяльності, нормативно-правових засад їх здійснення є атрибутивним елементів підготовки студентів вищих закладів освіти.
Метою формування у студентів системи професійних компетентностей щодо здійснення підприємницької діяльності та розвитку торгівельних відносин, обґрунтування та прийняття ефективних управлінських рішень щодо функціонування підприємств у мінливому ринковому середовищі.
Об’єктом навчальної дисципліни виступають торгівельні процеси у підприємницькій діяльності.
Предметом навчальної дисципліни є форми, методи та інструменти ведення підприємницької діяльності.
Вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає, прослухавши низку навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як: "Економіка підприємства", "Економічний аналіз", "Мікроекономіка", "Менеджмент", "Бухгалтерський облік". У свою чергу, знання з даної дисципліни забезпечують успішне засвоєння таких навчальних дисциплін, як: "Управління проектами", "Економічне управління підприємством", "Управління стратегічними змінами", "Обґрунтування та експертиза бізнес-проектів", а також виконання тренінгів, міждисциплінарних комплексних курсових робіт, бакалаврських та магістерських дипломних робіт.
У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
особливості організації оптового та роздрібного продажу товарів;
економічні основи управління та показники товарообороту;
сутність біржової діяльності та класифікацію бірж;
види біржових продуктів;
ролі та правила поведінки учасників біржової торгівлі;
теоретичні аспекти організації біржової діяльності;
особливості укладання різних видів біржових контрактів;
вміти:
проводити оцінювання якості товарів;
визначати цінову політику торговельного підприємства;
проводити оцінювання господарської діяльності торговельних підприємств;
складати біржові угоди та проходити процедуру реєстрації як учасника біржової торгівлі;
розраховувати вартість біржових контрактів;
оцінювати дохідність біржових продуктів за різних кон’юнктурних умов;
визначати ефективність біржової діяльності.
- Лектор: Салашенко Тетяна Ігорівна
- Лектор: Усенко Надія Миколаївна