Актуальність вивчення дисципліни в системі професійної підготовки майбутніх фахівців обумовлюється необхідністю формування у них уявлень про закономірності взаємодії контрагентів у бізнес-середовищі, а також потребою в оволодінні методами аналізу їх особливостей, прогнозування поведінки та реалізацію взаємодії, що підвищували б ефективність та результативність діяльності організації. Також актуальним є розвиток здатності до спільної діяльності, ефективної професійної комунікації, оволодіння навичками самоорганізації. Все це вимагає оволодіння сучасним управлінським інструментарієм та методологією «м’якого впливу» в управлінні взаємодіючими автономними соціотехнічними системами.
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів знань теорії та практики управління взаємодією із зовнішніми контрагентами, розуміння сутності та особливостей рефлексивних технологій, формування на цій основі професійних компетентностей з прийняття управлінських рішень та ділової комунікації, що необхідні для забезпечення ефективної діяльності організацій в оточуючому середовищі.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
опанування теоретичними положеннями менеджменту взаємодії;
оволодіння методами та принципами аналізу, прогнозування та реалізації взаємодії;
формування вмінь та навичок здійснення ділової комунікації в процесах взаємодії із зовнішніми контрагентами;
формування професійного бачення можливостей взаємодії;
розвиток умінь та професійно важливих якостей, необхідних для забезпечення результативної взаємодії.
Об’єктом навчальної дисципліни є управління взаємодією автономних соціотехнічних та економічних систем.
Предметом навчальної дисципліни є теоретико-методологічні, методичні та організаційно-економічні аспекти управління взаємодією.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
сутність, категорії та концепції менеджменту взаємодії;
роль та значення взаємодії в процесі забезпечення результативності та ефективності діяльності організації;
специфіку реалізації управлінських функцій в управлінні взаємодією;
теоретичні основи побудови результативної взаємодії в бізнес-середовищі;
інструменти та методи аналізу взаємодії;
форми та методи проведення ділових переговорів;
методи та засоби розв’язання конфліктних ситуацій;
особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з клієнтами;
особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з інвесторами;
особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з постачальниками;
особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з владними структурами та їх представниками;
особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з місцевими спільнотами;
інформаційні та соціально-психологічні аспекти організації взаємодії;
підходи до оцінки ефективності управління взаємодією.
вміти:
здійснювати оцінку можливостей щодо налагодження та реалізації взаємодії;
здійснювати прогнозування розвитку економічних стосунків та економічної поведінки контрагентів в процесі реалізації управлінської взаємодії;
встановлювати ділові контакти та формувати взаємовигідні стосунки з контрагентами;
здійснювати профайлінг контрагентів для налагодження взаємодії у діловому середовищі;
організовувати та здійснювати результативні ділові переговори;
здійснювати моніторинг комунікативних чинників та обирати релевантні засоби для розв’язання конфліктних ситуацій;
визначати особливості та організовувати взаємодію з клієнтами, інвесторами, постачальниками, владними структурами та місцевими спільнотами.
здійснювати оцінку ефективності управління взаємодією.
Професійна компетентність, яка отримується студентами після вивчення навчальної дисципліни: Здійснювати оцінку та реалізацію можливостей підвищення ефективності діяльності організації шляхом управління відносинами із зовнішніми контрагентами.- Лектор: Ушкальов Володимир Васильович