Enrolment options

Суспільне усвідомлення цінності людського життя, важливості повноцінного та гармонійного розвитку кожної особистості, її фізичних, моральних і духовних здібностей, а також необхідності створення умов для самореалізації людського потенціалу вимагають від науки і органів виконавчої влади об’єктивного та своєчасного визначення основних стратегічних напрямів та пріоритетів соціального розвитку України. Соціальні пріоритети повинні бути в усіх ланках сучасних трансформаційних перетворень, у тому числі в інноваційно-інвестиційних процесах, структурних та інституційних зрушеннях, сучасній політиці регіонального розвитку.

Внаслідок засвоєння навчального матеріалу здобувач отримує знання, уміння та навички проведення аналізу, раціонального і критичного оцінювання системи соціально-класових відносин при ефективному застосовуванні інструментів регулювання соціальної взаємодії та здійсненні соціального моніторингу з метою діагностики соціального розвитку для формування передумов демографічного розвитку та усвідомлення особливостей соціального розвитку країни й означення пріоритетів розвитку суспільства за допомогою інструментів державного регулювання при дотриманні соціальної справедливості.

Навчальна дисципліна «Соціальний розвиток» є вибірковою навчальною дисципліною, яка вивчається згідно з навчальним планом забезпечення другого рівня вищої освіти спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» освітньо-професійної програми «Публічне адміністрування».

Мета навчальної дисципліни: сформувати у студентів освітнього ступеня «магістр» публічного управління та адміністрування систему знань та професійні компетентності щодо засад управління соціальним розвитком на рівні регіону та держави, наявного стану соціальної політики та соціального захисту населення; сучасних тенденцій та пріоритетів соціального розвитку, напрямів соціальної та гуманітарної політики України з урахуванням зарубіжного досвіду у сфері соціальних процесів для здійснення аналізу соціальних проблем та розробки пропозиції щодо їх розв’язання.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

сформувати здатність усвідомлювати особливості соціального розвитку країни та означати пріоритети розвитку суспільства за допомогою інструментів державного регулювання при дотриманні соціальної справедливості;

навчити аналізувати, раціонально і критично оцінювати систему соціально-класових відносин, ефективно застосовувати інструменти регулювання соціальної взаємодії;

сформувати здатність визначати фактори, що впливають на людський розвиток та аналізувати основні соціальні показники;

навчити планувати, формувати, здійснювати оцінку ефективності заходів державної політики соціального розвитку з метою підвищення рівня та якості життя населення;

навчити використовувати переваги національної свідомості і підбирати конкретні засоби та інструменти для належної реалізації гуманітарної політики;

сформувати здатність визначати оптимальні способи та напрямки організаційного розвитку соціальних структур за рахунок створення належного ринкового законодавства;

здійснювати соціальну діагностику за допомогою використання соціально-економічних показників соціального розвитку та проводити аналіз процесів розшарування населення за рівнем доходів;

здійснювати соціальний моніторинг з метою діагностики соціального розвитку та формування передумов демографічного розвитку.

Предметом навчальної дисципліни є вивчення законів та закономірностей функціонування організаційно-управлінського механізму соціального розвитку суспільства.

Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна визначено в табл. 1.

 

Таблиця 1

 

Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна

 

Результати навчання

Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти

РН04

ЗК01, ЗК03, ЗК04, ЗК07, СК03, СК04

РН07

ЗК01, ЗК03, ЗК04, ЗК07, СК04, СК08, СК13

РН08

ЗК02, ЗК05, СК01, СК08, СК11

РН11

ЗК05, ЗК07, СК04, СК08

 

де, РН04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування.

РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи.

РН08. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм.

РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо.

ЗК03. Здатність розробляти та управляти проєктами.

ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.

ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.

ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.

СК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.

СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

СК 11. Здатність використовувати інструменти локальної демократії в громадах в умовах децентралізації влади для забезпечення соціально-економічного розвитку.

СК 13. Здатність здійснювати дослідження щодо вирішення актуальних проблем територіальної організації влади та територіального управління в умовах децентралізації.


Self enrolment (Студент)