Enrolment options

Актуальність вивчення дисципліни. В сучасних умовах, що характеризуються зростанням конкуренції, значною мінливістю зовнішнього середовища, швидкими темпами розвитку технологій та інформаційного середовища, управління організацією як соціо-технічною системою потребує від фахівця глибоких знань та розуміння теорії менеджменту, що стає запорукою ефективного використання провідного ресурсу організації – людського ресурсу. Формування комплексного уявлення про організаційні процеси та опанування методами цілеспрямованого впливу на них, є одним з головних чинників успіху на шляху до підвищення ефективності організаційної діяльності та організації в цілому.   

Розкриття потенціалу людини, підвищення її якості життя та, зокрема, трудового життя, складно уявити без системних знань, що надає менеджмент. Його предметна сфера є площиною перетину найрізноманітніших наук про людину. Міждисциплінарний характер цієї дисципліни дозволяє підняти на значно вищий рівень використання наукових знань, спрямувати їх на підвищення ефективності у взаємодії людей всередині організації, а також зробити більш результативним та передбачуваним взаємодію організації із зовнішнім середовищем. Це, в свою чер­гу, обу­мо­в­лює не­об­хід­ність фо­р­му­ван­ня у фахівця-економіста уявлень про системний вплив на організацію, організаційні процеси, індивідуальну та групову поведінку. Все це вимагає оволодіння інструментарієм та методологією їх оцінювання, прогнозування та змінення.

Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є система управління соціотехнічною системою.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні, методичні та організаційно-економічні аспекти управління організацією.

Ме­тою викладання даної на­вча­ль­ної ди­с­ци­п­лі­ни є формування у студентів знань теорії та практики управління організацією як соціотехнічною системою, розуміння сутності та особливостей менеджменту на підприємстві, формування на цій основі професійних компетентностей з прийняття управлінських рішень, що необхідні для забезпечення ефективної діяльності організацій й удосконалення організаційних процесів.

Для до­ся­г­нен­ня ме­ти по­с­та­в­ле­ні та­кі ос­но­в­ні за­вдан­ня:

вивчення теоретичних положень менеджменту;

оволодіння методами та принципами управління;

формування вмінь та на­ви­чок здійснення управлінських функцій;

розвиток професійно важливих якостей, необхідних для забезпечення процесів управління;

виховання особистісної культури менеджменту.


У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

сутність, категорії та концепції менеджменту;

закони, закономірності та принципи менеджменту;

історичні етапи та сучасні тенденції розвитку науки управління;

функції та процеси менеджменту;

теоретичні основи прийняття рішень;

морально-етичні основи здійснення управління;

методи планування діяльності організації;

методи формування організаційних структур;

методи та принципи делегування повноважень;

методи ідентифікації мотиваційних чинників та інструменти їх використання для досягнення цілей організації;

особливості організації та здійснення управлінського контролю;

інструменти та моделі лідерства;

соціально-психологічні аспекти діяльності організації;

підходи до оцінки ефективності управління організацією;

підходи та методи здійснення самоменеджменту.

вміти:

здійснювати постановку цілей в організації;

ідентифікувати типові управлінські проблеми та обирати релевантні засоби для їх вирішення;

здійснювати оцінку стану зовнішнього та внутрішнього середовища;

забезпечувати достатній рівень якості управлінських рішень;

використовувати моделі та методи стратегічного планування;

визначати оптимальну організаційну структуру відповідно до специфіки організації та особливостей зовнішнього середовища;

оцінювати мотивацію та застосовувати мотиваційні інструменти;

застосовувати інструменти та моделі лідерства;

здійснювати оцінку ефективності управління організацією.

Професійна компетентність, яка отримується студентами після вивчення навчальної дисципліни: Здійснювати оцінку стану організації, визначати її проблеми та обирати релевантні заходи щодо підвищення ефективності її діяльності


Self enrolment (Студент)