Метою викладання дисципліни є оволодіння студентами знаннями та професійними компетенціями в застосуванні ефективних форм ділової комунікації, необхідних для управлінської діяльності, з метою організації ділової взаємодії та забезпечення розвитку підприємства шляхом зваженого аналізу ділових ситуацій і ефективного впливу на них в умовах інформаційного суспільства.
Для досягнення мети поставлено такі основні завдання:
формування системного уявлення про ділову комунікацію і методики комунікативного менеджменту на основі комплексного підходу;
опанування структурою, функціями, видами і формами ділової комунікації;
формування знання щодо концептуальних засад і стратегії комунікативного менеджменту.
Об’єктом навчальної дисципліни є комунікаційна діяльність організації як невід’ємна частина сучасної управлінської діяльності, спрямована на створення атмосфери довіри і взаєморозуміння між партнерами.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
особливості ділової комунікації, функції, засоби, види, форми ділової комунікації;
основні механізми, ефекти і закономірності сприйняття партнера по спілкуванню;
способи і форми формування ділового іміджу;
чинники, що детермінують поведінку людини в процесі професійного спілкування;
вербальні і невербальні засоби спілкування;
особливості спеціальних форм ділових комунікацій: ділової бесіди, телефонного контакту, співбесіди при наймі на роботу, наради, дискусії, ділового спору, тощо;
способи і форми організації групи для ефективної колективної комунікації;
сучасні комунікативні технології при здійсненні ділової комунікації, основні напрями використання мережі Інтернет у бізнес-комунікаціях;
механізми і прийоми впливу в процесі ділового спілкування;
міжкультурні особливості в діловому спілкуванні і взаємодії;
вміти:
користуватися вербальними і невербальними засобами спілкування, а також розпізнавати наміри партнерів, що користуються цими засобами;
застосовувати сучасні комунікаційні технології для забезпечення ефективної ділової комунікації;
використовувати Internet як засіб комунікації, джерело довідкової інформації, засіб реклами і маркетингу при здійсненні бізнес-комунікацій;
об'єктивно сприймати співрозмовника при спілкуванні і прогнозувати результат комунікації;
вступати в контакт і встановлювати доброзичливу атмосферу під час комунікації з бізнес-партнерами;
здійснювати переговори, ділову розмову, ділову бесіду, співбесіду при наймі на роботу, нараду, дискусію, ділові наради, диспути, спори презентації;
організовувати групи для ефективної колективної комунікації;
використовувати ефективні прийоми поведінки в процесі комунікації з урахуванням правил етики бізнесу та ділового етикету;
вирішувати конфлікти в діловому спілкуванні і долати комунікативні бар'єри;
управляти емоційним станом у процесі ділової комунікації;
володіти теоретичними основами і технологіями управління соціальними зв'язками і відносинами, що відбивають інтереси, цінності, якість життя різних соціальних шарів і груп;
орієнтуватися в теоретичних концепціях сучасного комунікативного менеджменту і уміти застосовувати їхні алгоритми в реальному управлінні.
- Лектор: Пасько Марина Іванівна