Сучасне коло питань, які входять до компетенції конкурентоспроможності, досить широке і охоплює усі види і рівні господарської діяльності, проте не існує єдиного підходу до визначення основних положень та методології досліджень. Підвищення конкурентоспроможності туристичної галузі України має сприяти зростанню показників діяльності інших галузей, покращенню фінансового стану та усталенню позитивного іміджу країни.

Навчальна дисципліна «Управління конкурентоспроможністю підприємств в туристичній галузі» є вибірковою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців освітнього рівня "бакалавр" спеціальності 242 «Туризм» для всіх форм навчання.

Метою вивчення дисципліни «Управління конкурентоспроможністю підприємств в туристичній галузі» є формування системи теоретичних знань та прикладних вмінь і навичок щодо методологічного апарату управління конкурентоспроможністю підприємств туристичної галузі для вирішення конкретних економічних завдань, що виникають в сфері туристичної індустрії при аналізі діяльності суб’єктів ринку, розробці ефективної стратегії просування продукції.

Для досягнення мети поставлені наступні завдання:

засвоєння основних категорій теорії конкурентоспроможності, методичних підходів щодо оцінки рівня конкурентоспроможності туристичних послуг, туристичного підприємства та туристичної галузі України;

оволодіння навичками самостійного здійснення аналізу підходів до процесів управління конкурентоспроможності підприємств туристичної галузі України.

Об'єктом навчальної дисципліни процеси управління конкурентоспроможності підприємств туристичної галузі України.

Предметом дисципліни є теоретико-методологічні підходи до процесів управління конкурентоспроможності туристичних підприємств, форми та закономірності розвитку міжнародного та національного ринку туристичних послуг у контексті світових глобалізаційних процесів.

Знання з управління конкурентоспроможністю підприємств туристичної галузі необхідні спеціалісту для оцінки ситуації на ринку туристичних послуг, визначення положення туристичного підприємства у конкурентному середовищі місцевого, регіонального, національного та міжнародного рівнів, прогнозування розвитку туристичної галузі України та виділення основних тенденцій її подальшого функціонування.

Вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає, прослухавши більшість навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретичною базою вивчення дисципліни «Управління конкурентоспроможністю підприємств в туристичній галузі» є навчальні дисципліни «Організація туристичних подорожей», «Організація екскурсійної діяльності», «Економіка рекреації та туризму», «Готельний бізнес».

У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять.

Під час вивчення дисципліни здобувачі отримують професійні компетентності, серед яких найбільш значущими є здатність розуміти основні підходи до визначення категорій КСП, здатність визначати проблеми та перспективи за безпечення КСП національної економіки України, здатність аналізувати рейтингові системи оцінки КСП країн світу, здатність проводити оцінку зовнішнього та внутрішнього середовища туристичного підприємства, здатність здійснювати оцінку конкурентних  переваг туристичного підприємства.

Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.

Необхідним елементом успішного засвоєння навчального матеріалу дисципліни є самостійна робота студентів з економічною літературою та нормативно-правовими актами.