Програма вивчення навчальної дисципліни «Міжнародні стандарти та якість обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу» складена відповідно до освітньої програми «Готельно-ресторанна справа» підготовки магістрів спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа.
Метою викладання дисципліни є:
‒ формування у студентів цілісної системи знань щодо особливостей організації обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу відповідно до світових стандартів, міжнародних стандартів обслуговування у готельно-ресторанній індустрії, механізмів управління якістю обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу, підготовка широко освічених, творчо і критично мислячих фахівців, здатних застосовувати на практиці отримані теоретичні та практичні знання
- надання студентам комплексу спеціальних знань стосовно організаційно-методичних принципів щодо процесу формування та розробки міжнародних стандартів обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу, кадрового забезпечення підприємства індустрії гостинності;
- формування у студентів компетентностей фахівців в індустрії гостинності у сучасних умовах.
Завданням вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з таких питань:
- основні напрями та перспективи розвитку індустрії гостинності;
- класифікація засобів розміщення туристів Всесвітньою туристичною організацією (UNWTO) за різними ознаками;
- категоризація засобів розміщення в різних країнах;
- міжнародні готельні правила, їх характеристика;
- державне регулювання сфери гостинності;
- міжнародні стандарти та сертифікація якості послуг готельно-ресторанної індустрії;
- механізми управління якістю обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
- основи технічного регулювання готельно-ресторанного бізнесу у Всесвітній торговельній організації;
- процес формування міжнародних стандартів обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу;
- модель сприйняття якості обслуговування у готельно-ресторанній індустрії;
- порядок та етапи формування стандартів якості у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
- розробка міжнародних стандартів обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
- модель професійного профілю співробітників закладів готельно-ресторанного бізнесу як частина професіограми;
- кадрове забезпечення закладів індустрії гостинності;
- тренінгові процедури та оцінювальні технології обслуговуючого персоналу закладів готельно-ресторанного бізнесу.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є організація сервісного обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу відповідно до вимог міжнародних стандартів.
Інтегрований підхід до викладання дисципліни «Міжнародні стандарти та якість обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу» дозволяє сформувати у студентів такі знання та навички.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
‒ проблеми інтеграції готельної індустрії України до світової туристичної спільноти;
‒ класифікацію засобів розміщення Всесвітньою туристичною організацією за різними ознаками;
‒ систему категоризації засобів розміщення та підходи до її застосування у різних країнах;
‒ методику оцінки відповідності готелів та інших засобів розміщення категоріям;
‒ міжнародні готельні правила, їх характеристику;
‒ моделі організації готельної справи у світовій готельній індустрії;
‒ основні стандарти, що діють у світовій практиці готельного бізнесу;
‒ найважливіші механізми управління якістю обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
‒ основи технічного регулювання готельно-ресторанного бізнесу у Всесвітній торговельній організації;
‒ кваліфікаційні вимоги до професій та посад працівників індустрії гостинності;
‒ організацію готельно-ресторанного сервісу та управління трудовими ресурсами закладів готельно-ресторанного бізнесу;
‒ процес формування міжнародних стандартів обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу;
‒ принципи оцінювання якості послуг готельно-ресторанного бізнесу;
‒ порядок та етапи формування стандартів якості у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
‒ формування стратегії управління якістю в сфері послуг;
‒ правила відбору та комплектування кадрів для підприємств індустрії гостинності;
‒ методи та методики підготовки та навчання нових співробітників індустрії гостинності;
‒ оцінювальні технології обслуговуючого персоналу готельно-ресторанного бізнесу.
Студент повинен вміти:
- диференціювати заклади готельно-ресторанного бізнесу залежно від номенклатури та якості наданих послуг;
- застосовувати HR-підходи до вирішення проблем персоналу у готельно-ресторанній індустрії;
- формувати міжнародні стандарти обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу;
- оцінювати функціональну та технічну якість послуг підприємств готельної індустрії;
- формувати стандарти якості у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
- розробляти міжнародні стандарти обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;
- розробляти модель професійного профілю співробітників підприємств індустрії гостинності за категоріями;
- складати професіограми;
- застосовувати психодіагностичні методики для професійного підбору кадрів для сфери гостинності;
- розробляти програми підвищення кваліфікації та тренінгів для співробітників закладу готельно-ресторанного бізнесу;
- проводити тренінги для обслуговуючого персоналу закладів готельно-ресторанного бізнесу.
Мати компетентності:
‒ здатність аналізувати та диференціювати заклади готельно-ресторанного бізнесу залежно від номенклатури та якості наданих послуг;
‒ здатність проводити оцінку відповідності закладів готельно-ресторанного бізнесу на відповідність вимогам класифікації та аналізувати отримані результати, видавати рекомендації щодо вдосконалення і розвитку закладів готельно-ресторанного бізнесу;
‒ здатність планувати та системно аналізувати процеси формування міжнародних стандартів обслуговування у підприємствах готельно-ресторанної індустрії;
‒ здатність застосовувати системний підхід до вирішення завдань;
‒ здатність продемонструвати творчий та інноваційний потенціал у синтезі рішень та під час формування міжнародних стандартів обслуговування у підприємствах готельно-ресторанної індустрії;
‒ здатність організовувати готельний і ресторанний сервіс та управляти трудовими ресурсами підприємства готельно-ресторанного бізнесу;
‒ здатність комплектувати кадри для підприємств індустрії гостинності;
‒ здатність формувати модель професійного профілю співробітників підприємств індустрії гостинності;
‒ здатність розробляти програми підвищення кваліфікації та тренінгів для співробітників закладів готельно-ресторанного бізнесу;
‒ здатність використовувати новітні галузеві досягнення щодо забезпечення якості обслуговування споживачів у закладах готельно-ресторанного бізнесу відповідно до міжнародних стандартів щодо комфортабельності та рівня якості послуг.

- Лектор: Давидова Оксана Юріївна