Програма вивчення навчальної дисципліни «Міжнародні стандарти та якість обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу» складена відповідно до освітньої програми «Готельно-ресторанна справа» підготовки магістрів спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа.

Метою викладання дисципліни є:

‒        формування у студентів цілісної системи знань щодо особливостей організації обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу відповідно до світових стандартів, міжнародних стандартів обслуговування у готельно-ресторанній індустрії, механізмів управління якістю обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу, підготовка широко освічених, творчо і критично мислячих фахівців, здатних застосовувати на практиці отримані теоретичні та практичні знання

-    надання студентам комплексу спеціальних знань стосовно організаційно-методичних принципів щодо процесу формування та розробки міжнародних стандартів обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу, кадрового забезпечення підприємства індустрії гостинності;

-    формування у студентів компетентностей фахівців в індустрії гостинності у сучасних умовах.

Завданням вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з таких питань:

-    основні напрями та перспективи розвитку індустрії гостинності;

-    класифікація засобів розміщення туристів Всесвітньою туристичною організацією (UNWTO) за різними ознаками;

-    категоризація засобів розміщення в різних країнах;

-    міжнародні готельні правила, їх характеристика;

-    державне регулювання сфери гостинності;

-    міжнародні стандарти та сертифікація якості послуг готельно-ресторанної індустрії;

-    механізми управління якістю обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

-    основи технічного регулювання готельно-ресторанного бізнесу у Всесвітній торговельній організації;

-    процес формування міжнародних стандартів обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу;

-    модель сприйняття якості обслуговування у готельно-ресторанній індустрії;

-    порядок та етапи формування стандартів якості у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

-    розробка міжнародних стандартів обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

-    модель професійного профілю співробітників закладів готельно-ресторанного бізнесу як частина професіограми;

-    кадрове забезпечення закладів індустрії гостинності;

-    тренінгові процедури та оцінювальні технології обслуговуючого персоналу закладів готельно-ресторанного бізнесу.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є організація сервісного обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу відповідно до вимог міжнародних стандартів.

Інтегрований підхід до викладання дисципліни «Міжнародні стандарти та якість обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу» дозволяє сформувати у студентів такі знання та навички.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

‒    проблеми інтеграції готельної індустрії України до світової туристичної спільноти;

‒    класифікацію засобів розміщення Всесвітньою туристичною організацією за різними ознаками;

‒    систему категоризації засобів розміщення та підходи до її застосування у різних країнах;

‒    методику оцінки відповідності готелів та інших засобів розміщення категоріям;

‒    міжнародні готельні правила, їх характеристику;

‒    моделі організації готельної справи у світовій готельній індустрії;

‒    основні стандарти, що діють у світовій практиці готельного бізнесу;

‒    найважливіші механізми управління якістю обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

‒    основи технічного регулювання готельно-ресторанного бізнесу у Всесвітній торговельній організації;

‒    кваліфікаційні вимоги до професій та посад працівників індустрії гостинності;

‒    організацію готельно-ресторанного сервісу та управління трудовими ресурсами закладів готельно-ресторанного бізнесу;

‒    процес формування міжнародних стандартів обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу;

‒    принципи оцінювання якості послуг готельно-ресторанного бізнесу;

‒    порядок та етапи формування стандартів якості у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

‒    формування стратегії управління якістю в сфері послуг;

‒    правила відбору та комплектування кадрів для підприємств індустрії гостинності;

‒    методи та методики підготовки та навчання нових співробітників індустрії гостинності;

‒    оцінювальні технології обслуговуючого персоналу готельно-ресторанного бізнесу.

Студент повинен вміти:

-    диференціювати заклади готельно-ресторанного бізнесу залежно від номенклатури та якості наданих послуг;

-      застосовувати HR-підходи до вирішення проблем персоналу у готельно-ресторанній індустрії;

-      формувати міжнародні стандарти обслуговування в сфері готельно-ресторанного бізнесу;

-    оцінювати функціональну та технічну якість послуг підприємств готельної індустрії;

-    формувати стандарти якості у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

-    розробляти міжнародні стандарти обслуговування у закладах готельно-ресторанного бізнесу;

-    розробляти модель професійного профілю співробітників підприємств індустрії гостинності за категоріями;

-    складати професіограми;

-    застосовувати психодіагностичні методики для професійного підбору кадрів для сфери гостинності;

-    розробляти програми підвищення кваліфікації та тренінгів для співробітників закладу готельно-ресторанного бізнесу;

-    проводити тренінги для обслуговуючого персоналу закладів готельно-ресторанного бізнесу.

Мати компетентності:

‒    здатність аналізувати та диференціювати заклади готельно-ресторанного бізнесу  залежно від номенклатури та якості наданих послуг;

‒      здатність проводити оцінку відповідності закладів готельно-ресторанного бізнесу на відповідність вимогам класифікації та аналізувати отримані результати, видавати рекомендації щодо вдосконалення і розвитку закладів готельно-ресторанного бізнесу;

‒    здатність планувати та системно аналізувати процеси формування міжнародних стандартів обслуговування у підприємствах готельно-ресторанної індустрії;

‒    здатність застосовувати системний підхід до вирішення завдань;

‒    здатність продемонструвати творчий та інноваційний потенціал у синтезі рішень та під час формування міжнародних стандартів обслуговування у підприємствах готельно-ресторанної індустрії;

‒    здатність організовувати готельний і ресторанний сервіс та управляти трудовими ресурсами підприємства готельно-ресторанного бізнесу;

‒    здатність комплектувати кадри для підприємств індустрії гостинності;

‒    здатність формувати модель професійного профілю співробітників підприємств індустрії гостинності;

‒    здатність розробляти програми підвищення кваліфікації та тренінгів для співробітників закладів готельно-ресторанного бізнесу;

‒    здатність використовувати новітні галузеві досягнення щодо забезпечення якості обслуговування споживачів у закладах готельно-ресторанного бізнесу відповідно до міжнародних стандартів щодо комфортабельності та рівня якості послуг.