Програма вивчення навчальної дисципліни «Організація ресторанного господарства» складена відповідно до освітньої програми «Готельно-ресторанний бізнес» підготовки бакалаврів спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа.

Мета викладання дисципліни: формування у студентів системи знань стосовно принципів організації роботи закладів ресторанного господарства, а також здатності виконувати планувальні, організаційні та управлінські функції в процесі діяльності закладів галузі;

–               надання студентам комплексу спеціальних знань про особливості організації виробництва продукції ресторанного господарства; раціональну організацію праці на підприємствах; технологічний процес сервісного обслуговування споживачів в закладах ресторанного господарства; забезпечення належного рівня якості продукції та послуг у закладах ресторанного господарства з метою ефективного їх використання з прийняття рішень щодо визначення стану та перспектив організації роботи закладів ресторанного господарства в умовах ринкових відносин;

–  набуття навичок із визначення завдань діяльності закладів ресторанного господарства з організації виробництва продукції, раціональної організації праці; з розв’язання проблемних ситуацій в процесі обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства; організації діяльності щодо надання основних видів послуг у сфері ресторанного бізнесу.

Завданням вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з таких питань:

- основи організації закладів ресторанного господарства, як ланки з надання послуг;

–    організація постачання закладів ресторанного господарства;

–    організація складського й тарного господарств;

–    особливості організації виробництва кулінарної продукції в ринкових умовах;

–    загальні принципи організації систем обслуговування у сфері ресторанного господарства;

–    характеристика та класифікація видів, методів та форм обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства;

–    організація та моделювання процесу повсякденного обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства;

–    організація обслуговування банкетів та прийомів;

–    організація обслуговування туристів у закладах ресторанного господарства;

–    раціональна організація праці в закладах ресторанного господарства.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

–       типи та класифікацію закладів ресторанного господарства;

–       види послуг, які надаються у закладах ресторанного господарства;

–       види та форми продовольчого, матеріально-технічного забезпечення закладів ресторанного господарства;

–       організацію роботи складського та тарного господарств;

–       основні функції оперативного планування виробництва;

–       особливості організації роботи заготівельних цехів;

–       особливості організації роботи доготівельних цехів;

–       особливості організації повсякденного обслуговування споживачів закладів ресторанного господарства;

–       особливості організації обслуговування спеціальних заходів, банкетів.

вміти:

-    моделювати виробничо-торговельну структуру закладу ресторанного господарства;

–    визначати потреби закладу ресторанного господарства у продовольчих товарах та предметах матеріально-технічного призначення, а також моделювати умови укладання угод із закупівлі товарних ресурсів.

–    системно аналізувати та розробляти виробничу програму закладів ресторанного господарства різних типів;

–    моделювати раціональну організацію робочих місць із виготовлення напівфабрикатів, страв, кулінарних та кондитерських виробів у закладах ресторанного господарства;

–    розробляти раціональні режими праці та відпочинку працівників закладів ресторанного господарства;

–    досліджувати трудові процеси працівників галузі та визначати ефективність використання робочого часу; розробляти план організаційно-технічних заходів, спрямованих на покращення використання робочого часу;

–    проводити системний аналіз послуг, що надають заклади ресторанного господарства та розробляти пропозиції щодо їх удосконалення та покращення якості;

–    моделювати процес повсякденного обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства;

–    організовувати обслуговування споживачів із використанням «шведської лінії» або «шведського столу»;

–    моделювати процес обслуговування банкетів та прийомів, у т. ч. іноземних туристів;

–    організовувати тематичні заходи у закладах ресторанного господарства.

мати компетентності:

–       здатність планувати, організовувати та управляти технологічним процесом виробництва у закладах ресторанного господарства;

–       здатність аналізувати та організовувати діяльність щодо надання послуг у сфері ресторанного бізнесу;

–       здатність моделювати технологічний процес сервісного обслуговування споживачів в закладах ресторанного господарства.