Програма вивчення навчальної дисципліни «Організація ресторанного господарства» складена відповідно до освітньої програми «Готельно-ресторанний бізнес» підготовки бакалаврів спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа.
Мета викладання дисципліни: формування у студентів системи знань стосовно принципів організації роботи закладів ресторанного господарства, а також здатності виконувати планувальні, організаційні та управлінські функції в процесі діяльності закладів галузі;
– надання студентам комплексу спеціальних знань про особливості організації виробництва продукції ресторанного господарства; раціональну організацію праці на підприємствах; технологічний процес сервісного обслуговування споживачів в закладах ресторанного господарства; забезпечення належного рівня якості продукції та послуг у закладах ресторанного господарства з метою ефективного їх використання з прийняття рішень щодо визначення стану та перспектив організації роботи закладів ресторанного господарства в умовах ринкових відносин;
– набуття навичок із визначення завдань діяльності закладів ресторанного господарства з організації виробництва продукції, раціональної організації праці; з розв’язання проблемних ситуацій в процесі обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства; організації діяльності щодо надання основних видів послуг у сфері ресторанного бізнесу.
Завданням вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з таких питань:
- основи організації закладів ресторанного господарства, як ланки з надання послуг;
– організація постачання закладів ресторанного господарства;
– організація складського й тарного господарств;
– особливості організації виробництва кулінарної продукції в ринкових умовах;
– загальні принципи організації систем обслуговування у сфері ресторанного господарства;
– характеристика та класифікація видів, методів та форм обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства;
– організація та моделювання процесу повсякденного обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства;
– організація обслуговування банкетів та прийомів;
– організація обслуговування туристів у закладах ресторанного господарства;
– раціональна організація праці в закладах ресторанного господарства.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– типи та класифікацію закладів ресторанного господарства;
– види послуг, які надаються у закладах ресторанного господарства;
– види та форми продовольчого, матеріально-технічного забезпечення закладів ресторанного господарства;
– організацію роботи складського та тарного господарств;
– основні функції оперативного планування виробництва;
– особливості організації роботи заготівельних цехів;
– особливості організації роботи доготівельних цехів;
– особливості організації повсякденного обслуговування споживачів закладів ресторанного господарства;
– особливості організації обслуговування спеціальних заходів, банкетів.
вміти:
- моделювати виробничо-торговельну структуру закладу ресторанного господарства;
– визначати потреби закладу ресторанного господарства у продовольчих товарах та предметах матеріально-технічного призначення, а також моделювати умови укладання угод із закупівлі товарних ресурсів.
– системно аналізувати та розробляти виробничу програму закладів ресторанного господарства різних типів;
– моделювати раціональну організацію робочих місць із виготовлення напівфабрикатів, страв, кулінарних та кондитерських виробів у закладах ресторанного господарства;
– розробляти раціональні режими праці та відпочинку працівників закладів ресторанного господарства;
– досліджувати трудові процеси працівників галузі та визначати ефективність використання робочого часу; розробляти план організаційно-технічних заходів, спрямованих на покращення використання робочого часу;
– проводити системний аналіз послуг, що надають заклади ресторанного господарства та розробляти пропозиції щодо їх удосконалення та покращення якості;
– моделювати процес повсякденного обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства;
– організовувати обслуговування споживачів із використанням «шведської лінії» або «шведського столу»;
– моделювати процес обслуговування банкетів та прийомів, у т. ч. іноземних туристів;
– організовувати тематичні заходи у закладах ресторанного господарства.
мати компетентності:
– здатність планувати, організовувати та управляти технологічним процесом виробництва у закладах ресторанного господарства;
– здатність аналізувати та організовувати діяльність щодо надання послуг у сфері ресторанного бізнесу;
– здатність моделювати технологічний процес сервісного обслуговування споживачів в закладах ресторанного господарства.

- викл. Колеснік Ю.В.: Давидова Оксана Юріївна