Анотація навчальної дисципліни
Далеко не завжди регіон (певна локальна територія) володіє достатніми рекреаційними ресурсами, має явно виражений туристичний потенціал і розвинену інфраструктуру, здатну забезпечити перебування туристів на гідному рівні. У такому випадку туристичні потоки формуються стихійно, начебто самі собою, і розвиток галузі послідовно проходить ті ж етапи, що й інші галузі даного регіону.
Туристичний напрям вже має певну популярність, і мінімальна кількість відпочиваючих у будь-якому випадку гарантується (зрозуміло, якщо не відбувається різких змін ділового оточення і не наступають непередбачені обставини). Тоді чітке планування обсягів виробництва і споживання туристичної продукції, а також супутніх товарів і послуг не є основним завданням місцевої влади, їх функції зводяться до підтримання сприятливого інвестиційного середовища в цілому. Відсутність підвищеної уваги до туристичної галузі в цьому випадку може привести до негативних наслідків, якщо окремо не провадиться аналіз і оцінка сукупного впливу функціонування підприємств на економіку регіону та національну економіку, причому необхідні прогнози як на короткостроковий, так і довгостроковий період.
Програма вивчення навчальної дисципліни "Рекреаційна економіка" складена відповідно до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності 242 "Туризм".
Метою викладання навчальної дисципліни "Рекреаційна економіка" є формування у здобувачів системи теоретичних знань і прикладних вмінь та навичок з обґрунтування необхідних умов та завдань розвитку економіки природокористування, моделей державної підтримки рекреації, ознайомлення з системами організації діяльності рекреаційного підприємства.
Об’єктом вивчення дисципліни є особливості функціонування рекреаційної економіки, предметом – процеси розвитку рекреаційної діяльності, що забезпечує реалізацію різноманітних рекреаційних потреб населення, сприяє оздоровленню нації, підвищенню працездатності, з одного боку, а з іншого сприяє формуванню пріоритетів та обґрунтуванню шляхів досягнення такого соціально-економічного розвитку, при якому забезпечується збалансоване функціонування екосоціосистем.
- Лектор: Сущенко Олена Анатоліївна