Навчальна дисципліна "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність"

Актуальність 

Розвиток конкуренції обумовлює необхідність постійного впровадження сучасних форм торгівлі, що супроводжують підприємницькі відносини у сучасному бізнес-середовищі. Такі відносини здатні сформувати та постійно підтримувати ефективні зв’язки суб’єктів господарювання з його партнерами (постачальниками, торговельними представниками, споживачами) з метою підвищення рівня конкурентоспроможності компаній як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках. Особливо значення для бізнес-структур набувають питання залучення до біржової діяльності, як найпрогресивнішою організованої форми торгівлі найбільш ліквідними товарами. Тому знання передових технологій у торгівлі та біржовій діяльності, нормативно-правових засад їх здійснення є атрибутивним елементів підготовки студентів вищих закладів освіти.


Метою формування у студентів системи професійних компетентностей щодо здійснення підприємницької діяльності та розвитку торгівельних відносин, обґрунтування та прийняття ефективних управлінських рішень щодо функціонування підприємств у мінливому ринковому середовищі.

Об’єктом навчальної дисципліни виступають торгівельні процеси у підприємницькій діяльності.

Предметом навчальної дисципліни є форми, методи та інструменти ведення підприємницької діяльності.

Вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає, про­слухавши низку навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як: "Економіка підприємства", "Економічний аналіз", "Мікроекономіка", "Менеджмент", "Бухгалтерський облік". У свою чергу, знання з даної дисципліни забезпечують успішне засвоєння таких навчальних дисциплін, як: "Управління проектами", "Економічне управління підприємством", "Управління стратегічними змінами", "Обґрунтування та експертиза бізнес-проектів", а також виконання тренінгів, міждисциплінарних комплексних курсових робіт, бакалаврських та магістерських дипломних робіт.

У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

особливості організації оптового та роздрібного продажу товарів;

економічні основи управління та показники товарообороту;

сутність біржової діяльності та класифікацію бірж;

види біржових продуктів;

ролі та правила поведінки учасників біржової торгівлі;

теоретичні аспекти організації біржової діяльності;

особливості укладання різних видів біржових контрактів;

вміти:

проводити оцінювання якості товарів;

визначати цінову політику торговельного підприємства;

проводити оцінювання господарської діяльності торговельних підприємств;

складати біржові угоди та проходити процедуру реєстрації як учасника біржової торгівлі;

розраховувати вартість біржових контрактів;

оцінювати дохідність біржових продуктів за різних кон’юнктурних умов;

визначати ефективність біржової діяльності.