Актуальність вивчення дисципліни в системі професійної підготовки майбутніх фахівців обумовлюється необхідністю формування у них уявлень про закономірності взаємодії контрагентів у бізнес-середовищі, а також потребою в оволодінні методами аналізу їх особливостей, прогнозування поведінки та реалізацію взаємодії, що підвищували б ефективність та результативність діяльності організації. Також актуальним є розвиток здатності до спільної діяльності, ефективної професійної комунікації, оволодіння навичками самоорганізації. Все це вимагає оволодіння сучасним управлінським  інструментарієм та методологією «м’якого впливу» в управлінні взаємодіючими автономними соціотехнічними системами.

Ме­та на­вча­ль­ної ди­с­ци­п­лі­ни: формування у студентів знань теорії та практики управління взаємодією із зовнішніми контрагентами, розуміння сутності та особливостей рефлексивних технологій, формування на цій основі професійних компетентностей з прийняття управлінських рішень та ділової комунікації, що необхідні для забезпечення ефективної діяльності організацій в оточуючому середовищі.

Для до­ся­г­нен­ня ме­ти по­с­та­в­ле­ні та­кі ос­но­в­ні за­вдан­ня:

опанування теоретичними положеннями менеджменту взаємодії;

оволодіння методами та принципами аналізу, прогнозування та реалізації взаємодії;

формування вмінь та на­ви­чок здійснення ділової комунікації в процесах взаємодії із зовнішніми контрагентами;

формування професійного бачення можливостей взаємодії;

розвиток умінь та професійно важливих якостей, необхідних для забезпечення результативної взаємодії.

Об’є­к­том навчальної ди­с­ци­п­лі­ни є управління взаємодією автономних соціотехнічних та економічних систем.

Пре­д­ме­том на­вча­ль­ної ди­с­ци­п­лі­ни є теоретико-методологічні, методичні та організаційно-економічні аспекти управління взаємодією.

У ре­зуль­та­ті ви­вчен­ня на­вча­ль­ної ди­с­ци­п­лі­ни сту­дент по­ви­нен:

знати:

сутність, категорії та концепції менеджменту взаємодії;

роль та значення взаємодії в процесі забезпечення результативності та ефективності діяльності організації;

специфіку реалізації управлінських функцій в управлінні взаємодією;

теоретичні основи побудови результативної взаємодії в бізнес-середовищі;

інструменти та методи аналізу взаємодії;

форми та методи проведення ділових переговорів;

методи та засоби розв’язання конфліктних ситуацій;

особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з клієнтами;

особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з інвесторами;

особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з постачальниками;

особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з владними структурами та їх представниками;

особливості, методи аналізу та реалізації взаємодії з місцевими спільнотами;

інформаційні та соціально-психологічні аспекти організації взаємодії;

підходи до оцінки ефективності управління взаємодією.

вмі­ти:

здійснювати оцінку можливостей щодо налагодження та реалізації взаємодії;

здійснювати прогнозування розвитку економічних стосунків та економічної поведінки контрагентів в процесі реалізації управлінської взаємодії;

встановлювати ділові контакти та формувати взаємовигідні стосунки з контрагентами;

здійснювати профайлінг контрагентів для налагодження взаємодії у діловому середовищі;

організовувати та здійснювати результативні ділові переговори;

здійснювати моніторинг комунікативних чинників та обирати релевантні засоби для розв’язання конфліктних ситуацій;

визначати особливості та організовувати взаємодію з клієнтами, інвесторами, постачальниками, владними структурами та місцевими спільнотами.

здійснювати оцінку ефективності управління взаємодією.

Професійна компетентність, яка отримується студентами після вивчення навчальної дисципліни: Здійснювати оцінку та реалізацію можливостей підвищення ефективності діяльності організації шляхом управління відносинами із зовнішніми контрагентами.