Актуальність вивчення дисципліни в системі професійної підготовки майбутніх фахівців-журналістів обумовлюється необхідністю формування у них уявлень про закономірності функціонування економічної сфери, розуміння властивостей інформації як продукту, сформованості системи знань про особливості й закономірності функціонування соціальних систем, чітких уявлень про об’єкт та суб’єкт інформаційного впливу, розуміння закономірностей управління процесами створення та споживання інформації, а також необхідністю розвитку здатності до спільної діяльності в составі колективу, ефективної професійної комунікації, сформованості умінь і навичок застосування методів управління, самоорганізації та самоменеджменту в процесі вирішення завдань професійної діяльності.
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів уявлення про структуру бізнес-середовища та роль інформації в його функціонуванні, формування системи знань і практичних умінь з управління організацією як соціальною системою, формування і розвиток управлінського мислення та професійно-важливих якостей, що необхідні в галузі управління інформаційними процесами, формування та удосконалення управлінських навичок.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
вивчення сутності, основних понять і категорій бізнесу, етики бізнесу, бізнес-культури та менеджменту інформаційної сфери;
формування уявлень про роль та значення інформації в бізнес-середовищі та управлінні соціальними системами;
засвоєння правил, принципів, закономірностей, оволодіння прийомами та методами управлінської діяльності в інформаційній сфері;
формування аналітичних умінь щодо прийняття управлінських рішень;
формування та вдосконалення вмінь організації групової діяльності.
Об’єкт навчальної дисципліни - особливості організації бізнес-середовища та управлінські процеси в організаціях рекламної сфери та зв’язків із громадськістю.
Предметом навчальної дисципліни є особливості інформаційного впливу в бізнес-середовищі та закономірності управління інформаційною сферою.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
структуру бізнесу та особливості організації бізнес-середовища і роль інформації в забезпеченні їх функціонування;
структуру та системні зв’язки сучасної бізнес-організації;
функції та принципи сучасної етики бізнесу;
правила ділового етикету бізнес-середовища;
соціально-психологічні особливості поведінки в бізнес-організаціях;
методи та підходи до управління творчою активністю в бізнесі;
поняття та категорії, що пов’язані з управлінням інформаційною сферою та інформаційними процесами;
функції менеджменту в інформаційній сфері;
інструменти оперативно-тактичного та стратегічного планування;
теорії та фактори трудової мотивації;
методи та інструменти оцінки організаційних процесів, культури організації;
методи прийняття управлінських рішень;
методи та інструменти управлінського впливу;
концепції та технології лідерства;
підходи до оцінки ефективності управлінської діяльності.
вміти:
визначати структурні елементи бізнес-середовища та їх характеристики;
визначати роль та функції інформації у забезпеченні потреб бізнес-середовища;
аналізувати та ідентифікувати етичні проблеми в сфері бізнесу;
визначати соціально-психологічні характеристики ділового партнера;
застосовувати методи управління творчою активністю;
визначати функції та системні зв’язки елементів у соціальній системі;
визначати сутність, цілі та завдання управлінського впливу;
обирати ефективні методи прийняття управлінських рішень;
застосовувати відповідні методи планування діяльності;
визначати обсяги робіт та розподіляти функції в процесі організації діяльності;
використовувати методи мотивування та самомотивування;
обирати ефективні методи контролю відповідно до специфіки діяльності;
застосовувати методи та технології лідерського впливу з урахуванням індивідуальних особливостей та особливостей ситуації;
здійснювати оцінку ефективності діяльності та обирати заходи щодо її підвищення.
Професійна компетентність, яка отримується студентами після вивчення навчальної дисципліни: здійснювати оцінку організаційного та бізнес-середовища, вирішувати управлінські завдання в контексті підвищення ефективності діяльності організації.
- Лектор: Ушкальов Володимир Васильович