Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичної бази знань з основ медіаграмотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманою з медіаджерел, у тому числі з урахуванням використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності студентів та їхньому міжособовому спілкуванні, для запобіганні вразливості людини до медіаманіпуляцій і медіанасильства, втечі від реальності, у профілактиці поширення медіазалежностей.

Об'єктом навчальної дисципліни є процеси, пов’язані з формування знань з медіаграмотності шляхом оволодіння студентами інформаційно-телекомунікаційними технологіями.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є формування медіакомпетентності, розвиток критичного мислення та формування практичних навичок використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає, прослухавши більшість навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як: “Вступ до фаху з журналістики”, “Філософія”, “Масова комунікація та інформація”, “Історія розвитку медіа та реклами і зв'язків з громадськістю”, “Теорія та практика медійного дискурсу”, “Практична стилістика та копірайтинг”, “Журналістська етика”. У свою чергу, знання з даної дисципліни забезпечують успішне засвоєння таких навчальних дисциплін, як: “Антикризові комунікації”, “Медіа-технології”, “Журналістська майстерність”, а також виконання тренінгів, курсових робіт, бакалаврських та магістерських дипломних робіт.

У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.