Метою викладання дисципліни є оволодіння студентами знаннями та професійними компетенціями в застосуванні ефективних форм ділової комунікації, необхідних для управлінської діяльності, з метою організації ділової взаємодії та забезпечення розвитку підприємства шляхом зваженого аналізу ділових ситуацій і ефективного впливу на них в умовах інформаційного суспільства.

Для досягнення мети поставлено такі основні завдання:

формування системного уявлення про ділову комунікацію і методики комунікативного менеджменту на основі комплексного підходу;

опанування структурою, функціями, видами і формами ділової комунікації;

формування знання щодо концептуальних засад і стратегії комунікативного менеджменту.

Об’єктом навчальної дисципліни є комунікаційна діяльність організації як невід’ємна частина сучасної управлінської діяльності, спрямована на створення атмосфери довіри і взаєморозуміння між партнерами.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

особливості ділової комунікації, функції, засоби, види, форми ділової комунікації;

основні механізми, ефекти і закономірності сприйняття партнера по спілкуванню;

способи і форми формування ділового іміджу;

чинники, що детермінують поведінку людини в процесі професійного спілкування;

вербальні і невербальні засоби спілкування;

особливості спеціальних форм ділових комунікацій: ділової бесіди, телефонного контакту, співбесіди при наймі на роботу, наради, дискусії, ділового спору, тощо;

способи і форми організації групи для ефективної колективної комунікації;

сучасні комунікативні технології при здійсненні ділової комунікації, основні напрями використання мережі Інтернет у бізнес-комунікаціях;

механізми і прийоми впливу в процесі ділового спілкування;

міжкультурні особливості в діловому спілкуванні і взаємодії;

вміти:

користуватися вербальними і невербальними засобами спілкування, а також розпізнавати наміри партнерів, що користуються цими засобами;

застосовувати сучасні комунікаційні технології для забезпечення ефективної ділової комунікації;

використовувати Internet як засіб комунікації, джерело довідкової інформації, засіб реклами і маркетингу при здійсненні бізнес-комунікацій;

об'єктивно сприймати співрозмовника при спілкуванні і прогнозувати результат комунікації;

вступати в контакт і встановлювати доброзичливу атмосферу під час комунікації з бізнес-партнерами;

здійснювати переговори, ділову розмову, ділову бесіду, співбесіду при наймі на роботу, нараду, дискусію, ділові наради, диспути, спори презентації;

організовувати групи для ефективної колективної комунікації;

використовувати ефективні прийоми поведінки в процесі комунікації з урахуванням правил етики бізнесу та ділового етикету;

вирішувати конфлікти в діловому спілкуванні і долати комунікативні бар'єри;

управляти емоційним станом у процесі ділової комунікації;

володіти теоретичними основами і технологіями управління соціальними зв'язками і відносинами, що відбивають інтереси, цінності, якість життя різних соціальних шарів і груп;

орієнтуватися в теоретичних концепціях сучасного комунікативного менеджменту і уміти застосовувати їхні алгоритми в реальному управлінні.