Актуальність вивчення дисципліни. В сучасних умовах, що характеризуються зростанням конкуренції, значною мінливістю зовнішнього середовища, швидкими темпами розвитку технологій та інформаційного середовища, управління організацією як соціо-технічною системою потребує від фахівця глибоких знань та розуміння теорії менеджменту, що стає запорукою ефективного використання провідного ресурсу організації – людського ресурсу. Формування комплексного уявлення про організаційні процеси та опанування методами цілеспрямованого впливу на них, є одним з головних чинників успіху на шляху до підвищення ефективності організаційної діяльності та організації в цілому.
Розкриття потенціалу людини, підвищення її якості життя та, зокрема, трудового життя, складно уявити без системних знань, що надає менеджмент. Його предметна сфера є площиною перетину найрізноманітніших наук про людину. Міждисциплінарний характер цієї дисципліни дозволяє підняти на значно вищий рівень використання наукових знань, спрямувати їх на підвищення ефективності у взаємодії людей всередині організації, а також зробити більш результативним та передбачуваним взаємодію організації із зовнішнім середовищем. Це, в свою чергу, обумовлює необхідність формування у фахівця-економіста уявлень про системний вплив на організацію, організаційні процеси, індивідуальну та групову поведінку. Все це вимагає оволодіння інструментарієм та методологією їх оцінювання, прогнозування та змінення.
Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є система управління соціотехнічною системою.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні, методичні та організаційно-економічні аспекти управління організацією.
Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування у студентів знань теорії та практики управління організацією як соціотехнічною системою, розуміння сутності та особливостей менеджменту на підприємстві, формування на цій основі професійних компетентностей з прийняття управлінських рішень, що необхідні для забезпечення ефективної діяльності організацій й удосконалення організаційних процесів.
Завданнями навчальної дисципліни є:
вивчення теоретичних положень менеджменту;
оволодіння методами та принципами управління;
формування вмінь та навичок здійснення управлінських функцій;
розвиток професійно важливих якостей, необхідних для забезпечення процесів управління;
виховання особистісної культури менеджменту.
Професійні компетентності, які отримуються студентами після вивчення навчальної дисципліни:
формувати
й аналізувати фінансову, управлінську,
податкову і статистичну звітність підприємств та правильно
інтерпретувати отриману інформацію для прийняття управлінських рішень;
розуміти організаційно-економічний механізм
управління підприємством та оцінювати ефективність прийняття рішень з
використанням обліково-аналітичної інформації.
- Лектор: Володимир Васильович Ушкальов