ІТ-проєкти – це комплексні ініціативи, які включають розробку, впровадження та підтримку інформаційних систем і технологій. Вони є невід'ємною частиною багатьох сфер нашого життя: бізнес, освіта, охорона здоров'я, уряд та інші. Основна мета ІТ-проєктів – підвищити ефективність роботи організацій, автоматизувати процеси, забезпечити обробку та зберігання даних, а також сприяти інноваціям.
Кожному спеціалісту в галузі інформаційних технологій необхідно знати основи управління ІТ-проєктами, оскільки це допомагає ефективно керувати розробкою та впровадженням технологічних рішень. Навички управління проєктами дозволяють уникати типових помилок, забезпечувати виконання проєктів у встановлені терміни та в межах бюджету, а також адаптуватися до змінних умов.
Навчальна дисципліна "Управління ІТ-проєктами" призначена для здобувачів вищої освіти, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр". Вивчення дисципліни передбачає формування у майбутніх спеціалістів умінь та компетенцій для планування, організації, контролю та завершення ІТ-проєктів. Здобувачі мають ознайомитися з сучасними методологіями управління проєктами, інструментами планування та контролю, а також засобами комунікації та співпраці.
Метою навчальної дисципліни "Управління ІТ-проєктами" є отримання здобувачами теоретичних знань та практичних навичок щодо управління усіма аспектами ІТ-проєктів. Це включає планування, організацію, керування ризиками, бюджетування, контроль за якістю, а також управління змінами та завершення проєкту.
Завданням навчальної дисципліни є підготовка студентів до засвоєння методів і технологій управління ІТ-проєктами, що забезпечує ефективне досягнення цілей проєкту та задоволення потреб замовників. Студенти ознайомляться з інструментами з Google Workspace та Ganter, які використовуватимуться на деяких лабораторних роботах.
Предметом навчальної дисципліни є процеси планування, організації, контролю та завершення ІТ-проєктів, а також методології та інструменти, які застосовуються для управління цими проєктами.
Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна визначено в табл. 1.
Таблиця 1
Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна
Результати навчання | Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти |
ПР1 | ЗК4, ЗК8, СК1, СК15 |
ПР12 | ЗК1, ЗК2, ЗК6, СК11 |
де, ПР1 - застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук;
ПР12 - застосовувати методи та алгоритми обчислювального інтелекту та інтелектуального аналізу даних в задачах класифікації, прогнозування, кластерного аналізу, пошуку асоціативних правил з використанням програмних інструментів підтримки багатовимірного аналізу даних на основі технологій DataMining, TextMining, WebMining;
ЗК1 - здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
ЗК2 - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК4 - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
ЗК6 - здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями;
ЗК8 - здатність генерувати нові ідеї (креативність);
СК1 - здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування;
СК11 - здатність до інтелектуального аналізу даних на основі методів обчислювального інтелекту включно з великими та погано структурованими даними, їхньої оперативної обробки та візуалізації результатів аналізу в процесі розв’язування прикладних задач;
СК15 - здатність до аналізу та функціонального моделювання бізнес-процесів, побудови та практичного застосування функціональних моделей організаційно-економічних і виробничо-технічних систем, методів оцінювання ризиків їх проектування.
- Лектор: Долгова Наталя Геннадіївна
- Лектор: Шаповалова Олена Олександрівна