ичних проблем XX століття та обґрунтували необхідність пошуку принципово важливих рішень в різних областях діяльності. Саме це зумовило актуальність розробки нових методів, що дозволяють ефективно аналізувати складні проблеми як ціле, і що забезпечують розгляд багатьох альтернатив, кожна з яких описується великим числом змінних. В результаті цього пошуку сформувалася широка і універсальна методологія вирішення проблем, яка була названа системним аналізом.
Метою дисципліни э формування у студентів системного мислення, теоретичної та практичної бази системного дослідження при аналізі проблем і прийняття рішень в області професійної діяльності.
Об’єктом дисципліни є складні, великі, структуровані системи та процеси економічної природи.
Предметом дисципліни є теоретичні й практичні питання щодо системного підходу в управлінні функціонуванням і розвитком соціально-економічної системи з використанням методології системного аналізу, його засобів та прийомів, що дозволяє здійснювати аналіз, розв’язання проблеми та прийняття доцільних управлінських рішень.
Завдання вивчення навчальної дисципліни:
- формування у студентів уявлень про системність світу та об'єктів різної природи, про основні закономірності теорії систем;
- придбання навичок концептуального аналізу предметної області, постановки завдань, відомості їх до відповідних розділів і методам системного аналізу;
- формування професійних компетенцій, необхідних для аналізу соціально-економічних систем і процесів у них відбуваються, постановки задач прийняття рішень, комплексної оцінки та вибору управлінських альтернатив;
- освоєння методів і моделей аналізу функціональних, структурних характеристик економічних та інформаційних систем, як основи формування комплексу ефективних бізнес процесів.
Дисципліна складається з 7 тем и триває 10 тижнів.