Опції зарахування

Дисципліна є нормативною за освітньо-професійною програмою.

АКТУАЛЬНІСТЬ: в умовах інтенсифікації розвитку поліграфічної галузі гостро постає питання вибору такого колірного рішення поліграфічної продукції (етикеток, обкладинок книг та журналів, зображень на їх сторінках і т. д.), що дозволить не тільки акцентувати на собі увагу споживачів, але й впливати на їх рішення про покупку конкретного товару. Виробники поліграфічної продукції повинні використовувати знання щодо випливу на рішення споживачів про покупку. Ці знання базуються на комплексі чинників впливу, що необхідно враховувати в процесі виробництва поліграфічної продукції. Виробники повинні грамотно та ретельно підходити до комплексного застування цих чинників, вбачати в них інструмент впливу на рішення кінцевих споживачів.

Сприйняття кольору споживачами залежить від багатьох чинників: властивостей кольору, особливостей його формування та сприйняття, специфіки побудови гармонійних колірних поєднань та психологічних особливостей кольору. Тому фахівцю, що працює з кольором, важливо знати системи цифрового представлення кольору, їх характеристики, змістовне навантаження процесу ведення математичного перетворення кольору, бути обізнаним у питанні, що стосується структури основних форматів файлів та їх оптимізації (для знайдення компромісу між розміром зображення та його колірною якістю).

Також важливими є питання, що стосуються специфіки управління кольором у розрізі налаштуваннях системи управління кольором, здійснення процесів калібрування, створення колірних профілів пристроїв (моніторів, принтерів, сканерів та ін.), взяття кольоропроби, здійснення корекції тонових одноколірних та кольорових оригіналів (з метою отримання потрібного кольору), вирішення проблеми відтворення відтінків та здійснення процесу друкарського кольоровідтворення (для контролювання кольору під час друку).

Зміст наведених питань розглядається в рамках навчальної дисципліни «Теорія кольору».

Метою вивчення дисципліни є формування у студентів системи теоретичних знань, прикладних умінь та практичних навичок щодо використання базових принципів, підходів та методів роботи із кольором для забезпечення організації й підтримки якості представлення та відображення видавничо-поліграфічної продукції в рамках технологічного процесу її виробництва.

Об’єктом вивчення дисципліни є колір як явище. Колір у контексті дисципліни розглядається як система, побудова якої базується на теоретичних принципах, підходах та загальноприйнятих закономірностях, а реалізація відбувається на основі цифрового опрацювання оригіналів таким чином, щоб кольоровідтворення на паперовому носії відповідало їх цифровому представленню.

Предметом вивчення дисципліни є процес керування кольором у ході створення друкованих та електронних видань, що включає побудову власних або застосування наявних кольорових схем, цифрове опрацювання зображень (кольороподіл, кольорокорекцію, кольоровідтворення та ін.), вимірювання точності кольоровідтворення та отримання високоякісного зображення, що відповідає цифровому виду.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

1) оволодіння навичками з побудови власних або застосування наявних колірних схем;

2) формування навичок з керування кольором у ході створення друкованих та електронних видань;

3) оволодіння навичками цифрового опрацювання зображень (кольоро-поділ, кольорокорекція, кольоровідтворення та ін.);

4) оволодіння навичками з вимірювання точності кольоровідтворення зображення, відповідно до його цифрового вигляду.

Теоретичною базою навчальної дисципліни є попередні навчальні дисципліни: «Математичний аналіз та лінійна алгебра», «Прикладна математика», «Інформатика і комп`ютерна техніка», «Інформаційні технології», «Технології поліграфічного виробництва», «Основи композиції та дизайну», «Ілюстрування», «Типографіка», «Технології комп’ютерного дизайну», «Технічна механіка» та «Інженерна і комп'ютерна графіка».

Інструментальною базою вивчення навчальної дисципліни є технічні пристрої спеціального призначення (лупа, спектрофотометр та ін.), сучасне програмне забезпечення для цифрового опрацювання зображень та калібрування робочого обладнання.

Профессійні компетентності, які отримують студенти після вивчення дисципліни:

1) будувати гармонійні колірні сполучення;

2) виконувати адитивний та субтрактивний синтез кольору;

3) керувати кольором та працювати с політиками керування кольором;

4) виконувати кольорокоррекцію та кольороподіл.

Самостоятельная запись