Актуальним є вивчення структури складових професійних компетентностей та їх формування відповідно до Національної рамки кваліфікацій України.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є сучасні аспекти
педагогічного дизайну, що ґрунтується на принципах науковості, наочності,
доступності, безперервності і наступності, оглядовості мислення і комфортності;
дослідження інформації стосовно побудови навчального процесу, змістовної
частини навчання, зіставлення теорії і практики, базуючись на даних теорії
навчання, оперування апробованими моделями, які дають можливість адаптуватися
до відповідних умов.
Метою викладання навчальної дисципліни «Дизайн та проектування освітньої діяльності» є забезпечення теоретичної і практичної підготовки майбутніх викладачів вищої школи до реалізації основних освітніх програм і навчальних планів у закладах вищоїосвіти України на рівні сучасних державних стандартів;формування освіченої та високопрофесійної особистості викладача, яка вміє створювати і підтримувати для особи, яка навчається, середовище, в якому на основі найбільш раціонального представлення, взаємозв’язку і сумісності різних типів освітніх ресурсів, забезпечується психологічно комфортний і педагогічно обґрунтований розвиток суб’єктів освітньої діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Дизайн та проектування освітньої діяльності» є:
формування вмінь щодо аналізу сучасних потреб і цілей освітньої діяльності та розроблення системи викладання для задоволення цих потреб, з урахуванням особливостей навчальної дисципліни та галузі знань, в межах якої досліджується і розробляється теорія про педагогічні стратегії, а також процес їх розробки і реалізації;
опанування сучасних підходів, форм, методів, технологій організації освітньої діяльності для викладання навчальних дисциплін у закладах вищої освіти з урахуванням розвитку професійного мислення і творчих здібностей студентів;формування вмінь застосовувати інноваційні інформаційні комунікаційні технології у процесі викладання;
формування вмінь реалізації педагогічного аналізу та перевірки результатів щодо відповідності базовим потребам;
набуття знань світового досвіду у викладанні навчальних дисциплін у вищій школі; виховання професійних якостей майбутнього педагога (викладача, тьютера), прагнення до самонавчання та самовдосконалення; сприяння формуванню проектної культури майбутніх викладачів вищої школи.
Міждисциплінарні зв’язки: «Філософія науки», «Методологія та організація наукових досліджень», «Моніторинг у системі освіти», «Тайм-менеджмент», «Методологія та логіка педагогічних досліджень», «Тенденції та доктрини розвитку вищої освіти», «Комунікації в освітній діяльності».
- Лектор: Петренко Вікторія Олександрівна