Актуальність. У сучасному відкритому суспільстві мовна освіта є важливим і провідним компонентом гуманістичної і гуманітарної підготовки фахівця. Закладаючи основи комунікативних компетентностей, формуючи мовну особистість, мовна освіта може стати надійним фундаментом для досягнення як вузькопрофесійних, так і загальнолюдських цілей.
Поширення європейських стандартів привело до радикальних змін у сфері освіти. Європейський простір вищої освіти (Болонья, 1999 рік) висуває складні завдання щодо збільшення мобільності студентів, більш ефективного міжнародного спілкування, більш легкого доступу до інформації та більш глибокого взаєморозуміння.
Навчальна
дисципліна «Іноземна мова за професійним спрямуванням» скерована на розвиток
мовленнєвої компетеції студентів до рівня ретельного та усвідомленого
користування англійської мови у широкому колі реальних ситуацій на
міжособистому, професійному та освітньому рівнях. Курс передбачає систематичне
засвоєння студентами основних мовленнєвих навичок (письма, читання, активного
спілкування та аудіювання) та засвоєння великої кількості спеціалізованих тем,
лексичних вправ, фразових дієслів, сталих виразів, ідіом, базових тем за
економічною спрямованістю, що забезпечить можливість вільно орієнтуватися
у сучасному діловому англомовному світі. Об’єктом є розвиток міжкультурної комунікативної компетентності
студентів за допомогою іноземної мови на основі інтегрування чотирьох
основоположних вмінь (читання, мовлення, аудіювання, письма) у контексті
професійного спрямування. Здатність спілкуватися міжкультурно є істотною
функціональною ознакою освіченої особистості, яка відбиває певний тип
соціальної активності людини. Предмет − оперування мовою в реальному часі, у різних професійних
(ділових) ситуаціях, що здійснюється задля формування цілісного й
персоналізованого образу світу, розвитку творчої активності і автономності
студента та усвідомлення міжкультурних особливостей представників різних
лінгвокультурних спільнот. Мета. Вивчення основ іноземної мови спрямоване на формування
та розвиток логічного мислення студентів, їх іншомовних мовних здібностей,
різних видів пам’яті, уяви, уміння самостійно працювати з матеріалом. Виховною
метою курсу є розвиток професійного світогляду студентів, їх самосвідомості, а
також соціальної та економічної активності. Основним завданням навчальної дисципліни
''Іноземна мова'' є формування у студентів відповідних комунікативних навичок
іноземної мови. Згідно з
вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні сформувати такі компетентності в результаті засвоєння : Вміння
вчитися (складова компетентності навчання упродовж життя). Лінгвістичні
компетентності (лексична, граматична, семантична компетентності, а також
фонологічна, орфографічна та орфоепічна компетентності формуються лише на
стільки, наскільки це є необхідним для усної та письмової комунікації в рамках
академічного та професійного середовища). Мовленнєві вміння (говоріння,
читання, письмо, аудіювання) як важливий складник лінгвістичної компетентності. Соціокультурна
компетентність. Професійна комунікативна компетентність. Прагматичні
компетентності (дискурсивна, функціональна).
- Лектор: Ольга Вячеславівна Дубцова
- Лектор: Ірина Олексіївна Решетняк