В останні роки, із запровадженням комп'ютерної техніки, відбулися суттєві зміни в технології виготовлення друкарської продукції, що не могло не вплинути й на перерозподіл обов'язків, які віддавна формувалися між видавцями і друкарнями. Так, процес складання та верстання, виготовлення художнього оформлення і виведення на плівки оригінал-макета перейшов від поліграфічного підприємства до видавництва. Отже, функціональні обов'язки видавничих працівників значно розширилися – вони концентру­ються нині в площині самостійної підготовки як змістової частини, так і матеріальної конструкції видання аж до створення його макета, готового до тиражування за заданими у тому ж таки видавництві художньо-технічними параметрами.

У таких умовах важливості набуває вміння спеціалістів адаптувати діяльність видавництв до змін зовнішнього середовища та приймати науково обґрунтовані рішення з метою ведення ефективної організаційної, творчо-технічної, виробничо-господарської та промоцій-ної діяльності. Можливість досягнення цього обумовлюється ґрунтовною фаховою підготовкою майбут­ніх спеціалістів, яка враховує всі аспекти сучасної видавничої справи.

Навчальна  дисципліна "Додрукарська обробка інформації" є базовою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців освітнього ступеня "бакалавр" спеціальності 186  "Видавництво та поліграфія" для всіх форм навчання.

Метою викладання цієї навчальної дисципліни є надання студентам теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для участі в роботі над друкованим виданням на всіх редакційно-видавничих етапах його підготовки.

Для досягнення мети поставлено такі основні завдання:

формування компетентностей щодо організації редакційно-видав­ничого процесу;

 формування компетентностей щодо художнього і технічного редагування різних видів друкованих видань;

формування компетентностей щодо прогнозування тенденцій розвитку видавничої галузі.

Об'єктом навчальної дисципліни є редакційно-видавничий процес підготовки різних видів друкованих видань.

Предметом навчальної дисципліни є змістовні принципи та основні тенденції розвитку видавничої справи.

Вивчення цієї навчальної дисципліни студент розпочинає, опанував­ши багато навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як: "Основи композиції та дизайну", "Ілюстрування", "Типографіка", "Теорія кольору", "Технології комп'ютерного дизайну".

У процесі навчання студенти здобувають необхідні знання під час лек­ційних занять та виконання лабораторних завдань. Також великого значення у процесі вивчення та закріплення знань набуває самостійна робота студентів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент має:

знати:

терміни і визначення, що характеризують видання як продукт видав­ничо-поліграфічного виробництва;

правові і нормативні документи з видавничої справи;

основні види друкованих видань;

вимоги до авторських та видавничих оригіналів;

розмірні характеристики видань;

структуру і види видавництв;

порядок створення і реєстрації видавництва;

обов'язки видавництв;

схему редакційно-видавничого процесу;

посадові обов'язки основних фахівців книжкового видавництва;

міжнародні угоди в галузі авторського права;

особливості захисту авторських прав в Україні;

зміст процесу редагування; та види редагування;

коректурні знаки;

типові макети і конструкції друкованих видань;

етапи виготовлення видавничих оригіналів основних видів видань;

зміст художнього редагування основних видів видань;

зміст технічного редагування основних видів видань;

вихідні відомості у видавничій продукції;

види договорів у видавничій практиці;

особливості функціонування мультимедійних ньюсрумів;

провідні організації та заходи книжкової, газетної та журнальної галузей в світі та в Україні;

основні періодичні видання, присвячені видавничій справі;

уміти:

приймати обґрунтовані рішення щодо створення видавництва;

організовувати та документально оформлювати процеси створення та функціонування видавництва;

застосовувати нормативні документи зі стандартизації в галузі видавничої справи;

уникати порушень авторського права у видавничій діяльності;

виконувати обов'язки технічного та художнього редактора;

створювати видавничі різних видів друкованих видань;

прогнозувати тенденції розвитку видавничої галузі;

комунікація:

вміння розуміти, ставити та вирішувати завдання, сформульовані в термінах видавничої справи і  технічного редагування;

автономність і відповідальність:

спроможність самостійно приймати обґрунтовані рішення щодо організації редакційно-видавничого процесу;

спроможність самостійно  приймати обґрунтовані рішення щодо художнього та технічного редагування різних видів друкованих видань.