Навчальна дисципліна «Децентралізація як приклад демократичного управління суспільством в Європі» є навчальною дисципліною, яка вивчається згідно з навчальним планом забезпечення першого рівня вищої освіти спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» освітньо-професійної програми «Публічне управління» в межах модуля Monnet (Erazmus+). Внаслідок засвоєння навчального матеріалу здобувач отримує знання, уміння та навички розроблення та прийняття рішень стосовно аналізу та застосування сучасних моделей децентралізації управління з урахуванням європейського досвіду.

Мета навчальної дисципліни: сформувати у студентів освітнього ступеня «бакалавр» публічного  управління та адміністрування сучасну систему знань про природу та теоретичні засади децентралізації публічного управління суспільством, та виробити уміння застосовувати сучасні управлінські технології та інструментарій у практиці децентралізації, використовуючи сучасні європейські моделі і досвід.

Навчальна дисципліна складається з трьох змістових модулів, що включають 12 тем.

Змістовий модуль 1 “Публічне управління: європейський досвід” розкриває поняття про теоретичні засади демократичного управління, про основи демократії та європейські демократичні режими, про управлінські традиції в Європі та сучасні підходи до децентралізації управління, а також європейський досвід регіонального та місцевого управління.

Змістовий модуль 2 “Європейські моделі децентралізації публічного управління” надає поняття про засади побудови європейських моделей децентралізації публічного управління, розкриває тенденції децентралізації управління в деяких країнах Західної Європи, країнах Балтії та східної Європи.

Змістовий модуль 3 “Європейські практики децентралізації публічного управління” висвітлює досвід демократичної децентралізації та діджиталізації органів влади та суспільства в країнах Євросоюзу, а також розкриває досвід фіскальної децентралізації в Європі і Україні, надає найкращі практики застосування проєктного підходу та міжсекторальної співпраці органів державної влади, а також політики збалансування регіонального розвитку в європейських країнах.

В результаті освоєння студентами навчальної дисципліни вони набувають загальні та спеціальні компетентності, серед який здатність до адаптації та дії в новій ситуації; здатність працювати у команді; впроваджувати інноваційні технології; здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування; Здатність розробляти стратегічні документи розвитку систем на загальнодержавному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях; здатність розвивати навички міжособистісної взаємодії; здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів; здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ тощо. Здобувачі внаслідок засвоєння навчального матеріалу отримують знання, уміння та навички розроблення та прийняття рішень щодо децентралізації публічного управління суспільством.