Актуальнсть. У сучасному відкритому суспільстві мовна освіта є важливим і провідним компонентом гуманістичної і гуманітарної підготовки фахівця. Закладаючи основи комунікативних компетентностей, формуючи мовну особистість, мовна освіта може стати надійним фундаментом для досягнення як вузькопрофесійних, так і загальнолюдських цілей.
Навчальна програма з варіативної навчальної дисципліни "Поглиблене вивчення іноземної мови" призначена для студентів немовних спеціальностей. Головний принцип, який лежить в основі даної програми, - це слідування концепції Європейського мовного портфоліо і тим освітнім стандартам, які позначені цим документом в рамках придбання комунікативних мовних компетентностей, які включають лінгвістичний, прагматичний і соціолінгвістичний компоненти.
Метою викладання іноземної мови є надання студентам можливості розвивати мовну компетентність і стратегії, які необхідні для ефективної участі у процесі навчання і в тих ситуаціях професійного спілкування, в яких вони можуть опинитися, сприяє підвищенню їхньої мобільності та конкурентоспроможності на ринку праці.
Об’єктом дисципліни є розвиток міжкультурної комунікативної компетентності студентів за допомогою іноземної мови на основі інтегрування чотирьох основоположних вмінь (читання, мовлення, аудіювання, письма) у контексті професійного спрямування.
Предмет дисципліни − оперування мовою в реальному часі, у різних професійних (ділових) ситуаціях, що здійснюється задля формування цілісного й персоналізованого образу світу, розвитку творчої активності і автономності студента та усвідомлення міжкультурних особливостей представників різних лінгвокультурних спільнот.
Основні завдання дисципліни:
- сформувати професійну комунікативну компетентності;
- вміти володіти понятійним апаратом у теорії комунікації;
- вміти розрізняти типи дискурсів, мовленнєвих актів, тактик та стратегій спілкування, аналізувати соціокультурні чинники та розмаїття засобів комунікації;
- бути здатним застосовувати набуті знання та вміння на робочому місці та реальному житті.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми в результаті засвоєння дисципліни студенти повинні сформувати такі компетентності:
Вміння вчитися (складова компетентності навчання упродовж життя).
Лінгвістичні компетентності (лексична, граматична, семантична компетентності, а також фонологічна, орфографічна та орфоепічна компетентності формуються лише на стільки, наскільки це є необхідним для усної та письмової комунікації в рамках академічного та професійного середовища). Мовленнєві вміння (говоріння, читання, письмо, аудіювання) як важливий складник лінгвістичної компетентності.
Соціокультурна компетентність. Професійна комунікативна компетентність.
Прагматичні компетентності (дискурсивна, функціональна).
- Лектор: Петренко Вікторія Олександрівна
- Викладач: Іваніга Орина Валеріївна
- Викладач: Мішина Ольга Миколаївна
- Викладач: Полежаєва Олена Вікторівна
- Викладач: Тарасенко Сергій Євгенович