Для стабільного розвитку суспільства та ефективного розвитку держави необхідно забезпечити баланс загальнодержавних інтересів з інтересами населення і територіальних громад. Має бути досягнуто оптимальне співвідношення децентралізації і централізації влади, забезпечено збалансованість соціально-економічного розвитку. Означені завдання досягаються лише при подальшій розбудові демократичної, соціальної і правової держави, що призводить до підвищення ролі права у функціонуванні органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Внаслідок засвоєння навчального матеріалу здобувач отримує знання, уміння та навички розв’язування складних задач публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення.

Навчальна дисципліна «Конституція та врядування» є обов’язковою навчальною дисципліною, яка вивчається згідно з навчальним планом забезпечення другого рівня вищої освіти спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» освітньо-професійної програми «Публічне адміністрування».

Мета навчальної дисципліни: сформувати у студентів освітнього ступеня «магістр» публічного управління та адміністрування систему знань та професійні компетентності щодо застосування інноваційних інструментів належного врядування при реалізації моделі зв’язку та взаємодії прав людини та публічного управління на національному рівні; обґрунтування критеріїв для оцінювання діючого конституційного ладу в країні при здійсненні аналізу прямого та зворотного зв’язку публічних інститутів з громадянським суспільством для ідентифікації інституційного конфлікту у системі органів публічної влади.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

ознайомити студентів з особливостями конституційного устрою країни та сформувати здатність означати пріоритети розвитку суспільства за допомогою інструментів державного регулювання при дотриманні стандартів європейського права;

навчити аналізувати, раціонально і критично оцінювати систему конституційного права, ефективно застосовувати інструменти конституційно-правової відповідальності;

сформувати здатність визначати фактори, що впливають на систему якості у державному управлінні;

сформувати компетентність щодо планування, формування, здійснення оцінки ефективності заходів державної кадрової політики з метою підвищення якості надання адміністративних послуг;

навчити використовувати переваги інноваційних інструментів належного врядування при здійсненні ефективного управління місцевими фінансами;

сформувати здатність визначати оптимальні способи та напрямки організаційного розвитку місцевого самоврядування за рахунок використання раціональних моделей публічного врядування на місцевому рівні;

здійснювати діагностику використання транспарентності та відкритості влади при реалізації механізму становлення інституту демократичної громадянськості;

сформувати здатність до здійснення публічного врядування при використанні інноваційних інструментів забезпечення належного врядування на місцевому і регіональному рівнях.

Предметом навчальної дисципліни є вивчення основних джерел конституційного та адміністративного права, що визначають основи організації і діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Об’єктом навчальної дисципліни є конституційний устрій країни та інструменти належного врядування механізму становлення інституту демократичної громадськості.

Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна визначено в табл. 1.

 

Таблиця 1

 

Результати навчання та компетентності, які формує навчальна дисципліна

 

Результати навчання

Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти

РН02

ЗК01, ЗК04, ЗК07, СК06, СК07

РН03

ЗК06

РН07

ЗК02, СК09, СК11

РН10

ЗК04, СК05

РН14

ЗК04, ЗК07, СК01

 

де, РН02. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення.

РН03. Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції.

РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи.

РН10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності.

РН14. Розробляти та реалізовувати заходи щодо адаптації кращого вітчизняного та зарубіжного досвіду впровадження локальної демократії в громадах в умовах децентралізації влади для забезпечення соціально-економічного розвитку. 

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо.

ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівнів.

ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою.

ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.

СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними.

СК06. Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України.

СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.

СК09. Здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування.

СК11. Здатність використовувати інструменти локальної демократії в громадах в умовах децентралізації влади для забезпечення соціально-економічного розвитку.