Вивчення дисципліни «Педагогічний консалтинг в освіті» має збагатити студентів знаннями про можливості та ефективність консалтингового консультування, здійснювати психолого-педагогічний аудит, отримати навики консультантів-тренерів, які координують діяльність у невеликих організаціях та групах, оволодіти вміннями розробляти програми інноваційного розвитку колективу та проводити різні види діагностики тощо.

Для ефективного засвоєння змісту дисципліни пропонується  дидактична система кредитно-модульної підготовки кадрів, яка покликана сприяти формуванню міцних, системних знань; підвищувати рівень індивідуалізації навчального процесу, створювати об‘єктивні умови розвитку творчих здібностей  майбутніх  фахівців.

Навчальна дисципліна "Педагогічний консалтинг" є базовою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців другого (магістерського) рівня спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»всіх форм навчання.

Об'єктом навчальної дисципліни є педагогічний консалтинг та процеси, що відбивають різні аспекти прийняття управлінських рішень.

Предметом навчальної дисципліни є основні теоретичні положення, поняття педагогічного консалтингу в освіті, основні техніки, процедури та технології в галузі педагогічного консалтингу.

Метою викладання даної навчальної дисципліни є створенні умов для засвоєння магістрами цілісної системи знань, які допоможуть забезпечити ефективність процесу управлінського консалтингу в освіті; в ознайомленні з основними  параметрами процесу консультування: умовами, структурою, динамікою, чинниками, що впливають на характер протікання консультативного процесу, ефектами і результатами; здійснювати психолого-педагогічний аудит, отримати навики консультантів-тренерів, які координують діяльність у невеликих організаціях та групах, оволодіти вміннями розробляти програми інноваційного розвитку колективу та проводити різні види діагностики тощо.

Компетентності та результати навчання за дисципліною

Компетентності

Результати навчання

Загальні компетентності

 

Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу та встановлення взаємозв’язків між явищами та процесами

Знати понятійний та категорійний апарат щодо обґрунтування педагогічного консалтингу в системі освіти.

Здатність до застосовування загальнонаукових та фундаментальних знань, розуміння предметної області і професії

Знати можливості й напрями реалізації педагогічного консалтингу на різних рівнях системи освіти;

визначати особливості педагогічного консалтингу;

здійснювати обґрунтований вибір основних форм соціально-педагогічної діяльності;

застосовувати методи педагогічного супроводу консалтингової діяльності;

здійснювати оцінку методів консультаційної допомоги в навчанні дорослих;

визначати науково-методичний супровід управління розвитком персоналу.

Спеціальні компетентності

 

Здатність до виконання професійних завдань і педагогічних функцій в умовах мінливого освітнього середовища

Ідентифікувати технології впровадження педагогічного консалтингу в діяльність закладу освіти;

визначати маркетингово-моніторингові технології в управлінні розвитком закладу освіти;

здійснювати оцінку ефективності технології коучингу як механізму професійного  саморозвитку;

визначати презентаційну діяльність закладу освіти як складову управлінського консалтингу;:

формувати здатність до управління проектною діяльністю в закладах освіти.