У сучасних умовах розбудови системи освіти значення набуває професійний розвиток фахівця, що потребує оновлення фахової підготовки магістрів шляхом розширення і поглиблення їх професійних функцій і обов’язків в системі управління освітнім процесом закладу вищої освіти.
Для забезпечення інтеграційних процесів у національній системі освіти зростає увага до збільшення автономії закладів освіти, формуванні їх конкурентоздатності, позитивного іміджу, привабливості для замовників та споживачів освітніх послуг. У зв’язку з цим актуальною стає потреба у підготовці фахівців з управління закладами освіти, які здатні забезпечити високу якість освіти, визначити стратегічні і поточні цілі (бажані результати) діяльності та розвитку закладу освіти, шляхи їх досягнення, вчасно й адекватно оцінювати стан діяльності та динаміку конструктивних змін, можливості, ресурси для задоволення динамічних потреб ринків праці й надання відповідних освітніх послуг.
Управління освітньою діяльністю – освітній компонент, що сприяє підвищенню професійної компетентності майбутнього викладача закладу вищої освіти, що складається з управлінських, педагогічних, комунікативних, діагностичних і дослідницьких компонентів, необхідних для оптимальної реалізації управлінських функцій і досягнення цільових параметрів розвитку закладу освіти.
Освітній компонент "Управління освітньою діяльністю" є обов’язковою та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців другого (магістерського) рівня спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.
Метою викладання є створення умов для засвоєння магістрами цілісної системи знань, які допоможуть забезпечити ефективність процесу освітньої діяльності; формування у здобувачів логічно-послідовної системи управління освітньою діяльністю закладу вищої освіти; розвиток креативного мислення, високого рівня професійної та організаційної культури, організаторських та комунікативних здібностей; оволодіння уміннями планувати та здійснювати освітню діяльність відповідно до чинного законодавства.
Об’єктом є управління освітнім процесом в закладах освіти та процеси, що відбивають різні аспекти прийняття управлінських рішень.
Предметом є специфіка, процедури та технології управління освітньою діяльністю в закладах вищої освіти.
Характеристика навчальної дисципліни
Курс |
1 М |
Семестр |
1 |
Кількість кредитів ЕСТS |
5 |
Форма підсумкового контролю |
Екзамен |
Компетентності та результати навчання за дисципліною
Освітній компонент «Управління освітньою діяльністю» забезпечує набуття здобувачами освіти інтегральної компетентності – набуття здатності розв’язувати проблеми, задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері освітніх, педагогічних наук
Компетентності |
Результати навчання |
ЗК2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
РН1.Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень. |
СК1.Здатність проєктувати і досліджувати освітні системи. |
|
ЗК4.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. |
РН2.Використовувати сучасні цифрові технології і ресурси у професійній, інноваційній та дослідницькій діяльності |
ЗК10.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. |
|
СК9.Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітній та дослідницькій діяльності. |
|
ЗК2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
РН8.Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей. |
СК1.Здатність проєктувати і досліджувати освітні системи |
|
ЗК1.Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу. |
РН9.Здійснювати пошук необхідної інформації з освітніх/педагогічних наук в друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірність та релевантність. |
ЗК2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
|
ЗК10.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. |
|
СК9.Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітній та дослідницькій діяльності. |
- Лектор: Будянська Вікторія Анатоліївна
- Лектор: Почуєва Ольга Олексіївна