У сучасних умовах розбудови системи освіти значення набуває професійний розвиток фахівця, що потребує оновлення фахової підготовки магістрів шляхом розширення і поглиблення їх професійних функцій і обов’язків в системі управління освітнім процесом закладу вищої освіти.

Для забезпечення інтеграційних процесів у національній системі освіти зростає увага до збільшення автономії закладів освіти, формуванні їх конкурентоздатності, позитивного іміджу, привабливості для замовників та споживачів освітніх послуг. У зв’язку з цим актуальною стає потреба у підготовці фахівців з управління закладами освіти, які здатні забезпечити високу якість освіти, визначити стратегічні і поточні цілі (бажані результати) діяльності та розвитку закладу освіти, шляхи їх досягнення, вчасно й адекватно оцінювати стан діяльності та динаміку конструктивних змін, можливості, ресурси для задоволення динамічних потреб ринків праці й надання відповідних освітніх послуг.

Управління освітньою діяльністю – освітній компонент, що сприяє підвищенню професійної компетентності майбутнього викладача закладу вищої освіти, що складається з управлінських, педагогічних, комунікативних, діагностичних і дослідницьких компонентів, необхідних для оптимальної реалізації управлінських функцій і досягнення цільових параметрів розвитку закладу освіти.

Освітній компонент "Управління освітньою діяльністю" є обов’язковою та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців другого (магістерського) рівня спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Метою викладання є створення умов для засвоєння магістрами цілісної системи знань, які допоможуть забезпечити ефективність процесу освітньої діяльності; формування у здобувачів логічно-послідовної системи управління освітньою діяльністю закладу вищої освіти; розвиток креативного мислення, високого рівня професійної та організаційної культури, організаторських та комунікативних здібностей; оволодіння уміннями планувати та здійснювати освітню діяльність відповідно до чинного законодавства.

Об’єктом є управління освітнім процесом в закладах освіти та процеси, що відбивають різні аспекти прийняття управлінських рішень.

Предметом є специфіка, процедури та технології управління освітньою діяльністю в закладах вищої освіти.

 

Характеристика навчальної дисципліни

Курс

1 М

Семестр

1

Кількість кредитів ЕСТS

5

Форма підсумкового контролю

Екзамен

 

Компетентності та результати навчання за дисципліною

 

Освітній компонент «Управління освітньою діяльністю» забезпечує набуття здобувачами освіти інтегральної компетентності – набуття здатності розв’язувати проблеми, задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері освітніх, педагогічних наук

 

Компетентності

Результати навчання

ЗК2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

РН1.Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень.

СК1.Здатність проєктувати і досліджувати освітні системи.

ЗК4.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

РН2.Використовувати сучасні цифрові технології і ресурси у професійній, інноваційній та дослідницькій діяльності

ЗК10.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.

СК9.Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітній та дослідницькій діяльності.

ЗК2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

РН8.Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей.

СК1.Здатність проєктувати і досліджувати освітні системи

ЗК1.Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.

РН9.Здійснювати пошук необхідної інформації з освітніх/педагогічних наук в друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірність та релевантність.

ЗК2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК10.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.

СК9.Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітній та дослідницькій діяльності.