Актуальність. Сучасний економіст повинний знати і уміти використовувати в повсякденній роботі новітні економіко-математичні методи і моделі. Швидкий розвиток і широке застосування засобів обчислювальної техніки визначають вимоги до підготовки сучасного економіста, що повинний за допомогою сучасних пакетів прикладних програм вміти аналізувати складні соціально-економічні явища.

Метою  вивчення дисципліни є побудова економетричних моделей, що кількісно описують взаємозв'язки між економічними змінними.

Завданням дисципліни є засвоєння студентами основних принципів, методів та інструментарію щодо постановки задач економетричного моделювання,  методів їх розв’язування та аналізу з метою широкого використання в економіці та підприємництві.

Об’єктом вивчення дисципліни є сукупність соціально-економічних процесів, що протікають в економічній системі.

Предметом дисципліни є економетричні методи та моделі, які дозволяють визначати і вивчати кількісні взаємозв'язки між соціально-економічними явищами.

Вивчення дисципліни «Економетрика»   передбачає формування у студентів компетентностей, наведених у табл. 1.

Таблиця 1

Компетенції, які формуються дисципліною  «Економетрика»

Назва компетентності

Складові компентентності

1. Здатність проводити якісний аналіз причинно-наслідкових зв'язків об’єкту дослідження

1.1. Здійснювати постановку цілі аналізу

1.2. Визначати сукупність, що моделюється

1.3. Визначати факторні та результуючі ознаки

1.4. Здійснювати оптимізацію складу інформаційних джерел, необхідних для побудови економетричної моделі

1.5. Здійснювати вибір методів аналізу

2. Здатність застосовувати економетричні методи для побудови моделей аналізу та прогнозування соціально-економічних систем

(СЕС)

2.1. Володіти методами  побудови лінійних та нелінійних економетричних моделей

2.2. Володіти методами побудови економетричних моделей в умовах мультиколінеарності

2.3. Володіти методами побудови економетричних моделей з нестандартними помилками

2.4. Володіти методами побудови моделей з лаговими змінними

2.5. Володіти методами побудови економетричних моделей динаміки

2.5. Володіти методами побудови складних моделей  СЕС

3. Здатність застосовувати економетричні моделі для аналізу тенденцій розвитку СЕС, формуванні інформаційно-аналітичної бази  для прийняття ефективних управлінських

рішень

3.1. Визначати можливості застосування економетричних моделей для імітації та прогнозу

3.2. Здійснювати розробку прогнозу екзогенних змінних

3.3. Формувати сценарії розвитку соціально-економічних систем за різних умов

3.4. Здійснювати аналіз закономірностей еволюції соціально-економічних систем та формувати стратегії їх сталого розвитку