Актуальність курсу. Консультування є одним із видів надання допомоги в соціальній роботі. На практиці консультування проводить практично кожний спеціаліст соціальної сфери, що працює з людьми, які знаходяться у кризовій ситуації, у стані стресу та включає інформування, навчання навичкам, що сприяють покращенню ситуації, допомога у аналізі проблем, прояснення конфліктних зон та пошук шляхів вирішення конфліктної ситуації. Вивчення дисципліни дає можливість студентові набути досвіду ефективного консультування, а також розробляти та обґрунтовувати науково-практичні рекомендації щодо його удосконалення. 

Мета навчальної дисципліни: вивчення студентами теоретичних засад та набуття практичних навичок щодо консультування у соціальній роботі та формування у у них цілісного уявлення про соціальну, юридичну, педагогічну, психологічну допомогу, шляхи вирішення проблем клієнта.

До основних завдань – можна віднести оволодіння понятійним апаратом, об’єктивними та суб’єктивними методами вивчення проблем клієнта; вивчення основних сучасних напрямів дисципліни;  усвідомлення сутності дисципліни у професійному становленні соціального працівника; формування вміння провести аналіз ситуації, визначити проблему та надати консультативну допомогу; розкриття нових можливостей підвищення ефективності навчально-виховного впливу на особистість, психопрофілактики  нервових, соматичних та психічних захворювань.

В результаті вивчення дисципліни «Консультування в соціальній сфері»  формуються елементи наступних загальнокультурних компетенцій:

-          мотивація до саморозвитку, підвищення своєї кваліфікації та майстерності;

-          Уміння критично оцінювати свої переваги та недоліки, визначати шляхи та добирати засоби розвитку переваг та усунення недоліків;

-          Розуміння та використання в професійній та суспільній діяльності сучасне  поєднання інноваційного та традиційного, соціально-історичного, побутового та технологічного;

Загальнопрофесійні компетентності:

-           Бути здатним забезпечувати високий рівень соціальної культури, соціального захисту слабких верств населення, соціально-медичної, соціально-психологічної, соціально-юридичної підтримки та благополуччя населення;

-          Здатність до створення соціально благополучного середовища в соціальних інститутах;

-           Бути здатним  до здійснення професійної освіти.

Професійні компетентності:

-          Бути готовим до здійснення соціальної допомоги, забезпечення благополуччя;

-          Бути здатним до консультування в соціальній роботі;

-          Бути здатним до соціально-управлінської роботи в підрозділах соціальних установ та служб.