Початок XXI ст. ознаменувався динамічними перетвореннями у світі, пов'язаними із загостренням боротьби між протилежними тенденціями розвитку суспільства. З одного боку, поширюються глобалізаційні процеси, які охоплюють усі сфери людської діяльності, розвиваються процеси міжнародної інтеграції. З іншого - наростають локалізаційні дезінтеграційні процеси, які, як це не парадоксально, відбуваються паралельно з глобалізацією та інтеграцією. Саме у царині єдності й боротьби цих протилежностей і проходить розвиток країн у наш час. У такому контексті навчальна дисципліна «Країнознавство» виступає як один з провідних у цілісному розумінні процесів, які відбуваються у сучасному світі. Мета навчальної дисципліни полягає у формуванні у студентів цілісного уявлення про основні етапи, напрями, динаміку і особливості регіонального розвитку країн світу; створення методологічної основи у вивченні територіальної організації господарського життя суспільства, закономірностей процесу формування і функціонування соціально-економічної системи регіону з урахуванням геополітичних, історичних, демографічних, національних, релігійних, екологічних, політико-правових, природно-ресурсних особливостей регіону.