Метою викладання навчальної дисципліни “Конфліктологія та теорія переговорів” є формування системи знань про природу конфлікту як соціального феномену, вироблення вмінь діагностувати, прогнозувати і контролювати конфліктну ситуацію, оволодіння практичними навичками врегулювання конфліктів різних рівнів та подолання їх деструктивних наслідків, ознайомлення з основними технологіями переговорного процесу.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

- розгляд фундаментальних основ розуміння сутності та функцій конфлікту;

- дослідження основних теоретичних підходів до вивчення конфлікту;

- з’ясування структури і динаміки конфлікту;

- аналіз причин та засобів розв’язання конфліктів;

- висвітлення основних станів управління конфліктом;

- застосування ефективних структурних методів та стилів вирішення конфліктів відповідно до конкретної ситуації;

- аналіз переговорів як способу вирішення конфліктів та розкриття сутності посередництва у переговорному процесі.

Об'єктом навчальної дисципліни є всі прояви конфліктної соціальної взаємодії у сучасному світі.

Предметом навчальної дисципліни є закономірності, механізми, причини виникнення та динаміка конфліктів, принципи та методи управління ними, а також переговорний процес як основний спосіб їх вирішення.

У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни “Конфліктологія та теорія переговорів” студент повинен:

знати:

- основні концептуальні підходи в конфліктології,

- сутність і складові конфлікту, причини виникнення і розвитку конфлікту,

- види конфліктів у суспільстві та їх особливості;

технології управління конфліктами; стилі конфліктної поведінки, стратегії та тактики виходу з конфлікту;

- типи переговорів, їх функції; структуру переговорного процесу, особливості кожного із його етапів;

вміти:

- аналізувати конфлікт з позицій сучасної конфліктології;

- проводити діагностику конфліктів; описувати та пояснювати їх специфіку; виявляти механізм та причини соціальних конфліктів;

- визначати етапи виникнення конфлікту з метою подальшого його розв’язання;

розробляти комплекси заходів щодо управління конфліктами;

- використовувати технології ефективного спілкування та раціональної поведінки в конфлікті;

- виявляти основні етапи переговорного процесу; правильно використовувати стратегію та тактики ведення переговорів;

- виробляти науково обґрунтовані рекомендації щодо вирішення реальних конфліктів.

Згідно з вимогами освітньої програми здобувачі освітнього ступеня "бакалавр" набувають таких компетентностей:

- здатність усвідомлювати природу та сутність конфлікту, його структуру, види, детермінуючі фактори, особливості динаміки розвитку конфліктів у різних сферах;

- здатність аналізувати конфлікт з використанням сучасних методологічних та теоретичних підходів, виявляти елементи конфліктів, визначати закономірності конфліктної взаємодії;

- здатність діагностувати, прогнозувати та визначати шляхи розв’язання конфліктів, застосовувати різноманітні методи управління конфліктами;

- здатність організовувати та ефективно проводити переговори, аналізувати переговорну ситуацію, адекватно застосовувати стратегії та тактики переговорів.