Актуальність робочої програми «Ділова іноземна мова (друга)» базується на міжнародних рівнях володіння мовою; відповідає національним кваліфікаційним рівням досягнень; базується на професійних та навчальних уміннях; охоплює професійний та академічний зміст (сфери предметних знань), ситуативний зміст (контекст, у якому представлені матеріали та види діяльності), прагматичний зміст (необхідні практичні та корисні вміння).
Предметом вивчення навчальної дисципліни є іноземна мова професійного спрямування на основі соціально-політичних, публіцистичних та економічних текстів, ділової документації і листування, контрактів та угод, торговельної та фінансової документації, діалогів, а також навчальних аудіо та відеоматеріалів.
Об’єктом навчальної дисципліни є система іноземної мови і види мовленнєвої діяльності (мовлення, аудіювання, читання і письмо) на основі текстів різних стилів (публіцистичного, наукового, художнього, офіційно-ділового, розмовно-побутового).
Міждисциплінарні зв’язки: вивчення дисципліни «Ділова іноземна мова ІІ» є складовою циклу соціогуманітарних дисциплін з підготовки за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр з напрямів підготовки «Міжнародна економіка». Навчальна дисципліна взаємопов’язана з іншими дисциплінами, які входять до базового (загальнопрофесійного) циклу, а саме: «Політична економія», «Маркетинг», «Менеджмент», «Ділова етика» тощо.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Ділова іноземна мова ІІ» є формування в студентів таких іншомовних комунікативних компетентностей:
лінгвістичної – коректування, уніфікація та розвиток системи базових мовних знань з фонетики, граматики й лексики іноземної мови; розвиток умінь і навичок з усіх видів мовленнєвої діяльності (читання, говоріння, аудіювання, письмо) у межах загальновживаної та загальноекономічної мови;
прагматичної – уміння користуватися мовою для досягнення певних функціональних цілей в залежності від особливостей соціальної й професійної взаємодії: від ситуації, статусу співрозмовників й адресата мови й інших факторів, що стосуються прагматики ділового спілкування;
соціолінгвістичної – вміння обирати мовні форми, використовувати й перетворювати їх відповідно до низки екстралінгвістичних факторів (конкретних індивідів, які застосовують певні мовні одиниці у професійній сфері);
професійної – здатність ставити й вирішувати прикладні завдання на іноземній мові у відповідності з сучасними професійними вимогами.
Професійно-комунікативна іншомовна компетенція включає
професійне володіння іноземною мовою, тобто коректне з точки зору
норми та стилю ситуативно і контекстно адекватне користування
мовленням як засобом усної та писемної комунікації в усіх сферах
професійного спілкування. Для дійсно ефективної участі в акти
комунікації студенти повинні оволодіти лінгвістичною (граматичною,
лексичною, орфографічною), соціолінгвістичною та прагматичною
компетенціями
- Лектор: Наталія Олексіївна Прус