Актуальність. Для забезпечення інтеграційних процесів у національній системі освіти зростає увага до збільшення автономності навчальних закладів, формуванні їх конкурентоздатності, позитивного іміджу, привабливості для замовників та споживачів освітніх послуг. У зв’язку з цим актуальною стає потреба у підготовці фахівців з управління навчальними закладами, які здатні забезпечити високу якість освіти, визначити стратегічні і поточні цілі (бажані результати) діяльності та розвитку навчального закладу, шляхи їх досягнення, вчасно і адекватно оцінювати стан діяльності та динаміку конструктивних змін, можливості, ресурси для задоволення динамічних потреб ринків праці і надання відповідних освітніх послуг.
Ефективне і результативне управління потребує знання природи об’єкта управління, наявності відповідної інформації для прийняття управлінських рішень, механізмів та ресурсів їх реалізації.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є специфіка управління освітніми процесами у навчальних закладах.
Управління освітньою діяльністю – навчальна дисципліна, що сприяє підвищенню професійної компетентності майбутнього керівника та викладача навчального закладу, що складається з управлінських, педагогічних, комунікативних, діагностичних і дослідницьких компонентів, необхідних для оптимальної реалізації управлінських функцій і досягнення цільових параметрів розвитку навчального закладу.
Міждисциплінарні зв'язки: «Техніка управлінської діяльності», «Освітні технології», «Менеджмент організації».
Метою викладання цієї навчальної дисципліни є формування освіченої та високопрофесійної особистості керівника та викладача навчального закладу, якому притаманне ефективне мислення, високий рівень культури мовлення, організаційна культура управління, професійна компетентність, організаторські та комунікативні здібності, міжгалузеві знання, уміння та навички, які необхідні в педагогічній та управлінській діяльності.
Основними завданнями вивчення цієї дисципліни є:
надання студентам ґрунтовних і систематичних знань з усіх тем курсу "Управління освітньою діяльністю";
усвідомлення студентами основ статутної діяльності навчального закладу;
формування уяви у студентів щодо системи управління навчальним закладом, а саме організацію діяльності робочих і дорадчих органів навчального закладу;
усвідомлення студентами специфіки педагогічного спілкування, особливостей комунікативно-мовленнєвих ситуацій, характерних для управлінської діяльності викладача та керівника;
формування у студентів вміння планувати навчальну та виховну діяльність навчального закладу;
проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців до культурного, наукового розвитку держави.
Компетентності, що забезпечує дисципліна
здатність визначати стратегії та напрями розвитку навчального закладу;
здатність стратегічного та поточного планування діяльності навчального закладу;
здатність до формування організаційної структури навчального закладу;
здатність до організації та проведення контролю, моніторингу якості діяльності й розвитку навчального закладу, здійснення на цій основі самооцінки, прийняття рішень щодо регулювання поточних результатів;
здатність до побудови системи внутрішнього забезпечення якості освіти в навчальному закладі;
здатність виконання функцій управління навчально-виховним процесом;
здатність забезпечення діяльності навчального закладу інформаційно-комунікаційними зв’язками;
здатність до формування кадрової політики, управління персоналом, розвитку персоналу;
здатність до керівництва фінансово-економічною діяльністю навчального закладу, володіння правовими аспектами управлінської діяльності ;
здатність до формування та розвитку організаційної культури навчального закладу;
здатність до застосування інформаційно-комунікаційних технологій в управлінській та педагогічній практиці;
здатність до самоаналізу та коригування особистої діяльності як складової колективної діяльності, самоменеджменту, саморозвитку.
- Лектор: Ганна Юріївна Кравченко
- Викладач: Ольга Олексіївна Почуєва