Психологія управління є однією із основних навчальних дисциплін закладів вищої освіти для магістрів з питань управління.
Актуальність. Соціально-економічні процеси в усіх країнах світу привели до того, що ефективність управлінської діяльності у даний час пов’язана з тим, як застосовуються знання з психології в діяльності. Всі аспекти діяльності управлінських кадрів безпосередньо пов’язані із взаємодією людей, що передбачає встановлення вертикальних та горизонтальних зв’язків управління та міжособистісних комунікацій.
Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія управління» є засвоєння студентами-магістрами знань соціально-психологічних закономірностей управлінської діяльності, впливу керівників на персонал соціальних організацій і взаємодії з ним; формування у слухачів магістратури вироблення вмінь аналізувати соціально-психологічні процеси і явища в організаціях, застосовуючи на практиці отримані знання.
Основні завдання вивчення дисципліни полягають в теоретичній та практичній підготовці слухачів фаху з питань:
• теоретико-методологічних основ психології управління як науки;
• психології особистості в сфері професійної діяльності;
• психології управлінської діяльності;
• психологічних закономірностей і особливостей функціонування групи і колективу;
• психологічних особливостей спілкування і взаємодії в організації;
• психології керівного впливу.
Об’єктом навчальної дисципліни є організована (індивідуальна і спільна) діяльність об’єднаних спільними інтересами і цілями, симпатіями і цінностями людей, підпорядкованих правилам і нормам організації.
Предметом навчальної дисципліни є психологічні явища в діяльності організацій, зокрема психологічні та психічні чинники, що зумовлюють ефективні відносини в організації.
У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час практичних занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів. Усі види занять розроблені відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
- Лектор: Ольга Олексіївна Почуєва