Сучасний етап розвитку вищої професійної освіти у вищих навчальних закладах України характеризується кардинальними змінами у системі гуманітарної підготовки студентів. Гуманізація освіти спрямована на інтелектуальний, естетичний та моральний розвиток особистості, підвищення рівня освіченості майбутнього спеціаліста, що є важливою умовою його професійного самовизначення у подальшій трудовій діяльності. Вирішення цих завдань передбачає втілення нових освітніх технологій, оновлення організаційних і методичних форм активізації евристичного потенціалу студентів.
"Філософія науки" є важливою ланкою у циклі базової підготовки здобувачів освітньо-наукового ступеня "доктор філософії". Філософія науки – самостійна галузь філософських досліджень, яка відокремилась від теорії пізнання в середині ХХ століття. Головне завдання філософії науки – виявлення соціальної та культурної обумовленості наукового знання, його залежності від позанаукових або навіть позараціональних критеріїв. Ця галузь філософії має велику теоретичну і практичну значущість для студентів (аспірантів), які здобувають освітньо-науковий ступінь "доктор філософії", що дозволяє випускникові активно включатися в педагогічну, управлінську, технічну, технологічну та наукову діяльність. Зміст дисципліни спрямований на розгляд основних проблем сучасної науки, серед яких питання наукової раціональності, науки як соціокультурного феномена, наукових революцій, наукових картин світу, наукового ідеалу, сучасних методологічних програм і принципів. Програма орієнтує майбутнього фахівця на те, що поряд зі знаннями про об’єкти наука формує знання про методи, принципи, прийоми наукової діяльності, специфічні стилі наукового мислення. Основною метоювикладання навчальної дисципліни "Філософія науки" є формування у здобувачів освітньо-наукового ступеня "доктор філософії" сучасного наукового світогляду, опанування плюральної методології дослідницьких програм і усвідомлення системно-методо-логічних (культурних, політичних, соціально-економічних, когнітивно-пізнавальних тощо) проблем, що безпосередньо або побічно пов’язані з прогресом науки і технологій та розвитком техногенної цивілізації в цілому.
- Лектор: Кузь Олег Миколайович