Актуальність креативного менеджменту обумовлена тим, що процеси трансформації, у яких знаходиться організація, неможливі без змін вимог до процесів створення нових знань, професіоналізму, креативності, інтелектуального рівня організації. Ці зміни повинні стосуватися: інноваційних здібностей, уміння вирішувати конфлікти, здібностей керівництва управляти інноваційними командами, розвитком особистості на основі нових технологій активізації мислення.

Західні країни в останні десятиліття сприяють розвитку цілих креативних регіонів та так званих креативних індустрій, які останнім часом мають дуже широке розповсюдження. За даними доповіді ООН “Культура та розвиток”, частка творчих галузей економіки складає більше 3,4% у структурі світового валового внутрішнього продукту, або приблизно $1,6 трлн, що майже удвічі перевищує розрахунковий обсяг надходжень від міжнародного туризму. 

Креативна економіка є одним з секторів глобальної економіки, що найдинамічніше розвивається. Світові темпи його зростання складають 4,3-17,6% (в країнах Близького Сходу — 17,6%, в країнах Африки — 13,9%, в країнах Південної Америки —11,9%, в країнах Азії — 9,7%, в країнах Океанії — 6,9%, в країнах Північної і Центральної Америки — 4,3%). Все це зумовлює актуальність та доцільність вивчення не тільки креативного менеджменту, але й основ креативної економіки.

Предмет навчальної дисципліни: процес створення нової системи знань, умінь і компетентностей. У навчальній дисципліні розкривається роль креативного підходу з урахуванням людського фактора в процесі успішної діяльності, розглядаються аспекти управління креативністю, порівнюються моделі, форми виявлення, способи розвитку і використання творчого потенціалу людини. Також аналізується досвід формування креативної економіки закордоном та регіони України за індексом креативності.

Мета навчальної дисципліни: формування у студентів інноваційного мислення, оволодіння інструментарієм творчого підходу до вирішення інноваційних завдань, набуття знань і навичок в області розвитку креативного середовища і створення креативної організації.

Для досягнення мети поставлені такі основні завданнянабуття студентами комплексних знань щодо вибору нових форм і засобів управління знаннями в інноваційній сфері у процесі створення ефективної та гнучкої системи управління інноваційними процесами. Це означає, що студенти повинні знати методологічні основи креативного менеджменту, організацію, планування, функції й засоби управління креативністю. У ході цього студенти повинні виокремлювати взаємозв’язки економічних, психологічних, організаційних, соціальних процесів, різноманітні їх форми, вміти планувати та організовувати творчу роботу в команді, реалізовувати розвиток фахівців, досягати мети організації через формування висококваліфікованого, креативного та конкурентоспроможного персоналу на ринку праці, приймати об’єктивні рішення в різних ситуаціях, уміти використовувати набутий досвід на практиці.

Компетентності, які отримують студенти після вивчення дисципліни:

  • Визначати особливості розвитку креативного класу, креативних індустрій;
  • Враховувати особливості регіонального розвитку в процесі формування креативного середовища;
  • Визначати типи конфіденційної інформації та джерела її розповсюдження, способи захисту конфіденційної інформації;
  • Визначати місце креативного менеджменту в сучасній креативній економіці;
  • Діагностувати творчий потенціал працівників, стан розвитку креативного колективу;
  • Визначати способи мотивації творчих працівників;
  • Здійснювати обґрунтований вибір найефективнішої стратегії розвитку творчого потенціалу;
  • Застосовувати методи управління інноваційними командами;
  • Здійснювати оцінку рівня інтегративності та креативності організації