Екологія у наш час стає для всього людства не тільки наукою, але й способом мислення, поведінки та, навіть, світоглядом. На сучасному етапі необхідно обов'язково врахувати, що раціональне використання природних ресурсів і покращення екологічного стану довкілля, а в цілому – дотримання екологічних інтересів, складають основу природоохоронної орієнтації будь-яких видів діяльності людини. Особливе значення набуває активізація застосування економічних методів запобігання та ліквідації забруднення і шкоди природному середовищу. Для прийняття найефективніших рішень спеціалісти різних економічних галузей повинні знати й розуміти механізми взаємодії в системі «суспільство – довкілля – техносфера», мати уяву про правові та технологічні складові екологічних проблем.

Мета навчальної дисципліни – формування у здобувачів вищої освіти компетентностей щодо основних механізмів взаємодії суспільства і природи та визначення оптимальних шляхів збалансованого еколого-економічного співіснування цих систем.

Завданнями навчальної дисципліни є:

– надання знань щодо принципів раціонального природокористування й охорони навколишнього середовища;

– формування навичок оптимізації еколого-економічних відносин у професійній сфері;

– закладання основ екологічної культури.

Об’єкт вивчення навчальної дисципліни – система «суспільство – довкілля – техносфера».

Предмет вивчення – взаємовідносини в системі «суспільство – довкілля – техносфера» та шляхи їх оптимізації.