Тенденції змін, що відбуваються в сучасному цивілізованому світі, пов'язані з прискореним розвитком технологій передачі та оброблення інформації, що потребує від сучасного фахівця таких знань, умінь і навиків, які б давали можливість людині в цьому бурхливому світі миттєво реагувати на зміни середовища, з одного боку, а з іншого – змогу витримувати морально-психологічний та соціально-культурний натиск соціуму. Уміння самоорганізувати себе є нагальною потребою компетентного фахівця, основою його успішної професійної діяльності, запорукою особистісного зростання. Саме для цього покликаний самоменеджмент ‒ цілеспрямоване й послідовне застосування наукових методів і практичних прийомів менеджменту для свідомого управління власною кар'єрою та особистим життям. Головна мета самоменеджменту полягає у тому, щоб максимально використовувати власні можливості, свідомо управляти своїм життям, долати зовнішні обставини як у професійній, так і в особистій сфері, досягати успіху найефективнішим шляхом. Важливу роль у цьому відіграє наявність у людини лідерських якостей, здатності виконувати роль лідера.

Навчальна дисципліна "Основи самоменеджменту та лідерства" надає можливість здобувачам оволодіти навичками управління особистісними ресурсами (часом, активністю і працездатністю, власними фінансами та освіченістю), засвоїти технології саморозвитку та розвитку лідерських якостей, що надає змогу більш ефективно організовувати власну діяльність, брати на себе відповідальність за своє життя, професійне становлення та розвиток.

Метою викладання цієї навчальної дисципліни є формування у здобувачів компетентностей щодо здійснення самоуправління, саморозвитку, розвитку лідерських якостей.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

обґрунтування актуальності самоменеджменту і лідерства як складових професійної компетентності та побудова на цій основі нової моделі поведінки;

засвоєння основних методик самоменеджменту та лідерства для вибору індивідуальних ефективних способів здійснення професійної діяльності.

Об'єктом навчальної дисципліни є процеси самоуправління.

Предметом навчальної дисципліни є система знань та методів щодо саморозвитку особистості здобувача шляхом самомотивації, планування, прийняття рішень, організації власної діяльності та самоконтролю.

Пререквізити: вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає, прослухавши такі навчальні дисципліни, як: "Соціологія", "Психологія".

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

сутність самоменеджменту та його складових;

концепції самоменеджменту;

зміст основних функцій самоменеджменту;

методи аналізу витрачання часу та  методи управління часом;

методи управління ресурсами активності та працездатності;

методи управління ресурсом платоспроможності;

сутність методів управління ресурсом освіченості;

психологічні особливості стилів управління та професійно важливі якості менеджера.

класичні та сучасні теорії лідерства;

методи діагностики лідерства та розвитку лідерських компетентностей;

вміти:

застосовувати концептуальні підходи самоменеджменту для пояснення процесів самомотивації, планування, прийняття рішень, організації  власної діяльності і самоконтролю;

здійснювати обґрунтований вибір методів аналізу витрачання часу і управління часом та застосовувати їх;

здійснювати обґрунтований вибір методів управління ресурсами активності та працездатності та застосовувати їх;

здійснювати обґрунтований вибір методів управління ресурсом платоспроможності та застосовувати їх;

здійснювати обґрунтований вибір методів  управління ресурсом освіченості та застосовувати їх;

визначати напрями саморозвитку особистості менеджера;

здійснювати діагностику та розвиток лідерських компетентностей.

У процесі викладання навчальної дисципліни основна увага приділяється оволодінню студентами професійними компетентностями%

застосовувати засоби самоменеджменту для ефективної організації власного життя;

розвиток та застосування власних лідерських якостей для ефективного управління людьми.