Актуальність вивчення дисципліни: Формування конкурентних переваг підприємства у сучасних умовах обумовлює пошук нових підходів до використання людських ресурсів, що безпосередньо пов’язане з вирішенням етичних проблем управління. Забезпечення стійкого суспільного розвитку стає можливим лише за умови внесення суттєвих змін до стратегії підприємства і включення до стратегічних цілей підприємства побудови тривалих партнерських відносин як в середині організації, так і з представниками зовнішнього середовища. Це, в свою чергу, обумовлює необхідність формування у менеджменту та персоналу підприємства нового ставлення та концептуальних засад щодо реалізації власної місії переважно не в категоріях конкурентної боротьби, а в категоріях взаємної вигоди всіх учасників суспільного виробництва, збереження екології та загального суспільного розвитку.
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів фундаментальних знань теорії та практики соціальної відповідальності і відповідних професійних компетентностей.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
вивчення теоретичних положень і практики взаємодії держави, бізнесу, суспільства та людини у сфері соціальної відповідальності як умови стійкого розвитку суспільства;
формування умінь та навичок забезпечення відповідальної поведінки економічних суб’єктів.
Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є соціально-економічні та соціально-етичні характеристики відносин між суб’єктами бізнес-середовища.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні, методичні та організаційно-економічні аспекти формування і розвитку соціальної відповідальності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
сутність, категорії, концепції, моделі соціальної відповідальності;
особливості соціальної відповідальності різних суб’єктів розвитку;
місце соціальної відповідальності в управлінні організацією;
моделі формування різних типів корпоративної культури;
показники та методику оцінювання соціальної відповідальності;
сутність соціальних інвестицій як форми вияву корпоративної відповідальності роботодавців;
екологічні аспекти соціальної відповідальності та їх нормативно-правове регулювання;
сутність, структуру, вимоги та особливості міжнародних стандартів соціальної звітності;
вміти:
формувати механізм управління корпоративною соціальною відповідальністю;
формувати ефективну взаємодію роботодавців з персоналом на засадах соціальної відповідальності;
формувати відносини підприємства із зовнішніми організаціями на засадах корпоративної соціальної відповідальності;
визначати напрями активізації індивідуальної та колективної екологічної відповідальності;
посилювати соціальну відповідальність суб’єктів суспільного розвитку через соціальне партнерство;
здійснювати моніторинг корпоративної соціальної відповідальності;
оцінювати ефективність корпоративної соціальної відповідальності;
розвивати корпоративну соціальну відповідальність як чинник підвищення конкурентоспроможності.
Професійна компетентність, яка отримується студентами після вивчення навчальної дисципліни: Забезпечувати соціально відповідальну поведінку персоналу в мікросередовищі підприємства та формування соціально-відповідальної поведінки підприємства як суб’єкта суспільних відносин.- Лектор: Ушкальов Володимир Васильович