У сучасних умовах господарювання регіональні дослідження соціально-економічного розвитку необхідні для забезпечення інформацією державних органів управління, підприємств і організацій різних форм власності.

Вивчення статистики регіонального розвитку є важливою складовою сучасної економічної освіти, що пов’язано з інтеграційними процесами, зростанням взаємозалежності та взаємного впливу регіонів у соціально-економічних процесах, упровадженням міжнародних стандартів у вітчизняну статистичну практику.

Вивчення дисципліни «Статистичні методи оцінки регіонального розвитку» необхідно майбутнім фахівцям, щоб об’єктивно оцінювати кількісну та якісну сторони соціально-економічних явищ та процесів, що відбуваються в регіонах, проводити моніторинг регіонального розвитку, розробляти систему показників розвитку регіонів, застосовувати прикладні статистичні та економіко-математичні методи для комплексного оцінювання соціального, економічного та екологічного становища регіонів, проводити міжрегіональні порівняння.

Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичних знань, прикладних умінь та навичок щодо використання статистичних методів дослідження процесів регіонального розвитку.

Об’єктом навчальної дисципліни є регіони країни.

Предметом навчальної дисципліни є закономірності розвитку соціальних, економічних та екологічних явищ, що відбуваються в регіоні.

Професійні компетентності, які отримують студенти після вивчення навчальної дисципліни:

  • Узагальнювати та досліджувати основні категорії регіональної статистики та регіонального розвитку .
  • Формувати системи показників діагностики регіонального розвитку.
  • Здійснювати оцінювання та аналіз регіонального розвитку.
  • Проводити міжрегіональні статистичні порівняння.