Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка студентів до виконання професійних обов'язків як бухгалтерів, так і топ-менеджерів в умовах глобалізації, завдяки засвоєнню студентами необхідних загальнометодичних та практичних засад побудови системи обліку, організації та ведення на підприємствах фінансового обліку активів, капіталу, зобов'язань та складання фінансової звітності за міжнародними стандартами, а також аналізу наведеної інформації з наданням рекомендацій щодо подальшого управління.
Основними завданнями навчальної дисципліни є такі:
вивчення вимог міжнародних стандартів обліку та фінансової звітності;
систематизація здобутих знань щодо формування системи обліку на підприємстві;
забезпечення засвоєння методичних підходів та практичних прийомів щодо складання фінансової звітності за міжнародними стандартами;
формування вмінь інтерпретувати та використовувати інформацію звітності для ухвалення управлінських рішень;
вивчення організації ведення обліку за міжнародними стандартами;
опанування методики трансформації фінансової звітності, складеної за національними стандартами, у звітність за міжнародними стандартами.
Об'єктом навчальної дисципліни є система організації обліку та складання фінансової звітності за міжнародними стандартами та її аналіз.
Предметом навчальної дисципліни є особливості організації та ведення обліку й складання фінансової звітності підприємств за міжнародними стандартами та її аналіз.
Вивчення дисципліни має сприяти прагненню студентів до здобуття і збагачення знань; зацікавленості в пізнавальній діяльності; виробленню нового типу економічного мислення, навичок у самостійній роботі з інструктивним і законодавчим матеріалом, додатковою літературою; формуванню самостійності та творчої активності в момент ухвалення рішень; принциповості, ініціативності, професійної етики, моральних якостей.
Із метою кращого засвоєння навчального матеріалу дисципліни "Фінансова звітність за міжнародними стандартами та її аналіз" студенти повинні до його початку опанувати знання та навички з бухгалтерського, фінансового та податкового обліку і звітності, обліку за видами економічної діяльності, управлінського обліку, організації й методики економічного аналізу та інших. Знання цих дисциплін та сформовані у процесі їх вивчення навички дають студентам можливість вивчити теоретичні основи ведення обліку та складання звітності на підприємствах за національними стандартами обліку, а також сформувати вміння та навички у практичній діяльності.
У свою чергу, знання із цієї навчальної дисципліни забезпечують успішне виконання магістерських дипломних робіт.
У процесі навчання студенти здобувають
необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань.
Також великого значення
в процесі вивчення та закріплення знань набуває
самостійна робота студентів. Усі види занять розроблено відповідно до
кредитно-трансферної системи організації навчального процесу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент має:
знати:
понятійний та категорійний апарат щодо складання фінансової звітності за національними та міжнародними стандартами;
законодавчо-нормативні документи, які регламентують ведення обліку та складання фінансової звітності за національними та міжнародними стандартами;
особливості обліку активів, зобов'язань, капіталу, доходів, витрат і фінансових результатів за міжнародними стандартами обліку;
особливості складання фінансової звітності за міжнародними стандартами та побудови робочих трансформаційних таблиць;
особливості проведення аналізу фінансової звітності за міжнародними стандартами;
вміти:
застосовувати у практичній діяльності законодавчі та нормативні матеріали щодо ведення обліку та складання фінансової звітності за національними та міжнародними стандартами;
вирішувати завдання різних видів складності (стереотипних, діагностичних та евристичних) щодо особливостей обліку активів, зобов'язань та капіталу за міжнародними стандартами обліку та звітності;
складати та аналізувати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ);
відображати всі необхідні розкриття до фінансової звітності за вимогами МСФЗ.
У процесі викладання навчальної дисципліни основну увагу приділено оволодінню студентами професійними компетентностями, наведеними в табл.
Таблиця
Професійні компетентності, які отримають студенти у результаті вивчення навчальної дисципліни
Код компетентностей |
Назва компетентностей |
Складові частини компетентностей |
1 |
2 |
3 |
ФЗМСА* 1 |
Складання
фінансової звітності за міжнародними стандартами та проведення |
Засвоєння загальних принципів ведення обліку та підготовки фінансових звітів за МСФЗ до визнання, оцінки та подання статей (елементів фінансових звітів) |
Знання особливостей складання фінансової звітності за міжнародними стандартами, здатність до складання всіх форм фінансової звітності |
1 |
2 |
3 |
ФЗМСА 2 |
Розроблення ефективних рішень щодо відображення в обліку активів, зобов'язань, капіталу доходів і витрат за міжнародними стандартами обліку та звітності |
Здатність відображати в обліку поточні активи за міжнародними стандартами |
Здатність відображати в обліку необоротні активи за МСФЗ |
||
Здатність відображати в обліку зобов'язання за міжнародними стандартами |
||
Здатність відображати в обліку капітал за МСФЗ |
||
Здатність відображати в обліку доходи та витрати й коригувати помилки за міжнародними стандартами обліку та звітності |
||
ФЗМСА 3 |
Розроблення ефективних рішень щодо переходу обліку на міжнародні стандарти та проведення аналізу фінансової звітності |
Здатність формувати облікову політику з урахуванням вимог
міжнародних стандартів та застосування методики трансформації фінансової звітності,
складеної за національними стандартами, |
Здатність інтерпретувати й використовувати інформацію, наведену у фінансовій звітності, для прийняття управлінських рішень |
Примітка. * ФЗМСА – Фінансова звітність за міжнародними стандартами та її аналіз.
Під час вивчення навчальної дисципліни студент підвищує такі особисті компетентності, як: рівень мотивації набуття кваліфікації магістра з обліку та аудиту; саморозвиток (бажання та уміння навчатися, пізнавальну активність, високий рівень самоорганізації); комунікабельність у міжнародному середовищі та серед студентів; уважність; відповідальність за результат; активність; ініціативність; допитливість; наполегливість; адекватність ухвалення рішень; впевненість у собі; старанність; прагнення до мети; надійність; самоконтроль; увагу до деталей; цілеспрямованість; пунктуальність; кмітливість та інші.
Під час вивчення навчальної дисципліни студент підвищує такі когнітивні компетентності, як: неординарність та креативність мислення; відкритість до нововведень; новаторство; уміння правильно та чітко висловлювати свої думки; аналіз; синтез; порівняння; співставлення; творчий пошук; логічність побудови відповіді; втілення в практичну діяльність нових форм та методів організації праці; критичність; гнучкість думки; уміння знаходити інформацію, користуватися літературними джерелами.
- Лектор: Безкоровайна Лідія Василівна
- Лектор: Кудіна Ольга Миколаївна
- Лектор: Писарчук Оксана Володимирівна