Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка студентів до виконання професійних обов'язків як бухгалтерів, так і топ-менеджерів в умовах глобалізації, завдяки засвоєнню студентами необхідних загально­методичних та практичних засад побудови системи обліку, організації та ведення на підприємствах фінансового обліку активів, капіталу, зобов'язань та складання фінансової звітності за міжнародними стан­дартами, а також аналізу наведеної інформації з наданням рекомендацій щодо подаль­шого управління.

Основними завданнями навчальної дисципліни є такі:

вивчення вимог міжнародних стандартів обліку та фінансової звітності;

систематизація здобутих знань щодо формування системи обліку на підприємстві;

забезпечення засвоєння методичних підходів та практичних прийомів щодо складання фінансової звітності за міжнародними стан­дартами;

формування вмінь інтерпретувати та використовувати інформацію звітності для ухвалення управлінських рішень;

вивчення організації ведення обліку за міжнародними стандартами;

опанування методики трансформації фінансової звітності, складеної за національними стандартами, у звітність за міжнародними стандартами.

Об'єктом навчальної дисципліни є система організації обліку та скла­дання фінансової звітності за міжнародними стандартами та її аналіз.

Предметом навчальної дисципліни є особливості організації та ве­дення обліку й складання фінансової звітності підприємств за міжна­род­ними стандартами та її аналіз.

Вивчення дисципліни має сприяти прагненню студентів до здобуття і збагачення знань; зацікавленості в пізнавальній діяльності; виробленню нового типу економічного мислення, навичок у самостійній роботі з інс­труктивним і законодавчим матеріалом, додатковою літературою; форму­ванню самостійності та творчої активності в момент ухвалення рішень; принциповості, ініціативності, професійної етики, моральних якостей.

Із метою кращого засвоєння навчального матеріалу дисципліни "Фінан­сова звітність за міжнародними стандартами та її аналіз" студенти повинні до його початку опанувати знання та навички з бухгалтерського, фінансового та податкового обліку і звітності, обліку за видами еконо­міч­ної діяльності, управлінського обліку, організації й методики економічного аналізу та інших. Знання цих дисциплін та сформовані у процесі їх вивчення навички дають студентам можливість вивчити теоретичні основи ведення обліку та складання звітності на підприємст­вах за національними стан­дар­тами обліку, а також сформувати вміння та навички у практичній діяльності.

У свою чергу, знання із цієї навчальної дисципліни забезпечують успішне виконання магістерських дипломних робіт.

У процесі навчання студенти здобувають необхідні знання під час лек­ційних занять та виконання практичних завдань. Також великого значення
в процесі вивчення та закріплення знань набуває самостійна робота сту­дентів. Усі види занять розроблено відповідно до кредитно-трансферної системи організації навчального процесу.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент має:

знати:

понятійний та категорійний апарат щодо складання фінансової звіт­ності за національними та міжнародними стандартами;

законодавчо-нормативні документи, які регламентують ведення обліку та складання фінансової звітності за національними та міжнарод­ними стандартами;

особливості обліку активів, зобов'язань, капіталу, доходів, витрат і фінансових результатів за міжнародними стандартами обліку;

особливості складання фінансової звітності за міжнародними стан­дар­тами та побудови робочих трансформаційних таблиць;

особливості проведення аналізу фінансової звітності за міжна­род­ними стандартами;

вміти:

застосовувати у практичній діяльності законодавчі та нормативні мате­ріали щодо ведення обліку та складання фінансової звітності за націо­наль­ними та міжнародними стандартами;

вирішувати завдання різних видів складності (стереотипних, діаг­ностичних та евристичних) щодо особливостей обліку активів, зобов'я­зань та капіталу за міжнародними стандартами обліку та звітності;

складати та аналізувати фінансову звітність за міжнародними стан­дартами фінансової звітності (МСФЗ);

відображати всі необхідні розкриття до фінансової звітності за вимо­гами МСФЗ.

У процесі викладання навчальної дисципліни основну увагу приділено оволодінню студентами професійними компетентностями, наве­деними в табл. 

Таблиця  

Професійні компетентності, які отримають студенти у результаті вивчення навчальної дисципліни

 

 

Код компе­тентностей

Назва компетентностей

Складові частини компетентностей

1

2

3

ФЗМСА* 1

Складання фінан­со­вої звітності за міжна­род­ними стандар­та­ми та про­ведення
її ана­лізу

Засвоєння загальних принципів ведення обліку та підготовки фінансових звітів за МСФЗ до виз­нан­ня, оцінки та подання статей (елементів фінан­сових звітів)

Знання особливостей складання фінансової звіт­ності за міжнародними стандартами, здат­ність до складання всіх форм фінансової звіт­ності


1

2

3

ФЗМСА 2

Розроблення ефек­тив­них рішень щодо відображення в облі­ку активів, зобов'я­зань, капіталу доходів і вит­рат за міжнарод­ни­ми стандар­та­ми обліку та звіт­ності

Здатність відображати в обліку поточні активи за міжнародними стандартами

Здатність відображати в обліку необоротні акти­ви за МСФЗ

Здатність відображати в обліку зобов'язання за між­народними стандартами

Здатність відображати в обліку капітал за МСФЗ

Здатність відображати в обліку доходи та витрати й коригувати помилки за міжна­родними стан­дартами обліку та звітності

ФЗМСА 3

Розроблення ефек­тив­них рішень щодо переходу обліку на міжнародні стандарти та проведення аналізу фінансової звітності

Здатність формувати облікову політику з ураху­ван­ням вимог міжнародних стандартів та засто­су­вання методики трансформації фінансової звіт­но­сті, складеної за націо­нальними стандартами,
у звіт­ність за міжнародними стандартами

Здатність інтерпретувати й використовувати інфор­мацію, наведену у фінансовій звітності, для прий­няття управлінських рішень

 

Примітка. * ФЗМСА – Фінансова звітність за міжнародними стандартами та її аналіз.

 

Під час вивчення навчальної дисципліни студент підвищує такі особисті компетентності, як: рівень мотивації набуття кваліфікації магістра з обліку та аудиту; саморозвиток (бажання та уміння навчатися, пізна­вальну активність, високий рівень самоорганізації); комуні­кабель­ність у міжнародному середовищі та серед студентів; уважність; відпо­ві­даль­ність за результат; активність; ініціативність; допитливість; напо­лег­ли­вість; адекватність ухвалення рішень; впевненість у собі; старанність; прагнення до мети; надійність; самоконтроль; увагу до деталей; цілес­пря­мованість; пунктуальність; кмітливість та інші.

Під час вивчення навчальної дисципліни студент підвищує такі когнітивні компетентності, як: неординарність та креативність мислення; відкритість до нововведень; новаторство; уміння правильно та чітко вис­ловлювати свої думки; аналіз; синтез; порівняння; співставлення; творчий пошук; логічність побудови відповіді; втілення в практичну діяльність нових форм та методів організації праці; критичність; гнучкість думки; уміння знаходити інформацію, користуватися літературними джерелами.