Метою дисципліни є розширення та поглиблення теоретичних знань та набуття професійних компетентностей щодо аналізу та прогнозування розвитку соціально-економічних процесів та явищ статистичних та економіко-математичних методів та моделей.

Предметом навчальної дисципліни є теоретичні та практичні питання щодо аналізу та прогнозування розвитку соціально економічних процесів і явищ в часовому просторі.

Основними завданнями навчальної дисципліни є:

визначення основних особливостей аналізу та прогнозування рядів динаміки в економіці;

ознайомлення з існуючими статистичними та економіко-математич­ними методами та моделями;

дослідження розвитку та зміни соціально-економічних процесів за допомогою, методів компонентного аналізу, згладжування рядів динаміки, автокореляціних моделей, лагових моделей;

аналіз динаміки протікання соціально-економічних процесів на основі розкладання рядів динаміки, що їх характеризують, на компоненти.

прогнозування тенденцій розвитку соціально-економічних процесів та явищ за допомогою на основі простих методів ектрополяції, кривих зростання та нейронних мереж.

Методологія та методика навчальної дисципліни базується на роботах вітчизняних і закордонних вчених з питань аналізу та прогнозування рядів динаміки.

До вивчення даної навчальної дисципліни студент приступає, прослухавши базові дисципліни економічного та математичного циклу, зокрема, вищу математику, теорію ймовірності, математичну статистику, економічну теорію, мікроекономіку, макроекономіку, професійно-орієнто­вані дисципліни навчального плану напряму підготовки "Прикладна статистика".