Об’єктом вивчення дисципліни є найрізноманітніші явища і процеси суспільного життя.

Предмет вивчення - розміри та кількісні співвідношення масових суспільних явищ у нерозривному зв’язку з їх якісною стороною, кількісний вираз закономірностей суспільного розвитку в конкретних умовах місця і часу.

Метою вивчення дисципліни є формування теоретичних знань, прикладних вмінь та навичок щодо організації статистичних спостережень, методів статистичного аналізу та прогнозування соціально-економічних явищ та процесів.

 Навчальні завдання

         У процесі вивчення даної дисципліни студенти повинні:

         усвідомити суть статистики як науки зі збору, обробки та аналізу інформації;

         отримати цілісне уявлення про статистичне дослідження та статистичні методи, що використовуються на кожному із його етапів;

         засвоїти принципи збору, групування, оцінки та аналізу інформації соціально-економічного характеру;

отримати практичні навички щодо використання методів статистичного аналізу, виконання необхідних розрахунків, оформлення результатів.

          У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час проведення аудиторних занять: лекційних, лабораторних Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.

Професійні компетентності, які отримують студенти після вивчення навчальної дисципліни:

  1. Здатність до дослідження методології та основних категорій статистики, принципів та функцій статистичного дослідження, організації статистичного спостереження.
  2. Здатність до систематизації інформаційного матеріалу
  3. Здатність до оцінки , аналізу, динаміки, структури, порівняння  статистичних показників, що характеризують соціально-економічні явища
  4. Здатність до оцінки , аналізу, динаміки, структури, порівняння  статистичних показників, що характеризують соціально-економічні явища.
  5. Здатність до визначення взаємозв’язків соціально-економічних явищ та процесівта аналізу динамічних рядів на підставі аналітичних показників.
  6. Здатність до аналізу динамічних рядів на підставі визначення їх характеристик та визначення тенденцій розвитку.
  7. Здатність до використання індексного методу у дослідженні соціально-економічних явищ та процесів
  8. Здатність до проведення вибіркового спостереження та оцінки його результатів методу.
  9. Здатність візуалізації інформаційного матеріалу