Сучасні умови господарювання вітчизняних підприємств характеризуються високим рівнем мінливості чинників зовнішнього і внутрішнього середовищ, зростанням рівня конкурентної боротьби. Недостатньо високий рівень ефективності діяльності підприємств багато в чому обумовлений проблемами управління підприємством у конкурентному середовищі. Серед цих проблем слід зазначити: відсутність стратегій розвитку підприємств і стратегій конкуренції, їх орієнтація на короткострокові результати, недостатнє знання кон'юнктури ринку, відсутність механізмів виявлення й утримання конкурентних переваг підприємства, недостатня кваліфікація і мотивація управлінського персоналу. Все це обумовлює необхідність вивчення теорії та практики управління конкурентоспроможністю підприємств у ринкових умовах господарювання.

Навчальна дисципліна «Управління конкурентоспроможністю підприємства» є базовою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців освітнього ступеня «магістр» спеціальності 051 «Економіка».

Предметом навчальної дисципліни є сучасні концепції, методичні підходи щодо оцінювання конкурентоспроможності продукції, підприємства та його потенціалу, діагностики конкурентного середовища підприємства та розроблення і обґрунтування оптимальної стратегії управління конкурентоспроможністю.
обґрунтування необхідності розроблення та прийняття управлінських рішень щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства та його структурних підрозділів.
обґрунтовувати програму підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі результатів оцінювання конкурентоспроможності продукції та підприємства в цілому.

Об’єктом навчальної дисципліни є процес управління конкурентоспроможністю підприємства як відкритої організаційно-економічної системи, яка функціонує в умовах ринкових відносин.

Метою викладання цієї навчальної дисципліни є формування системи знань і практичних навичок з ефективного управління конкурентоспроможністю підприємства в сучасних умовах господарювання.

У ході вивчення навчальної дисципліни «Управління конкурентоспроможністю підприємства» студентами вирішуються такі основні завдання:

виявлення сутності та різновидів конкуренції, ринку конкурентоспроможності та взаємозв’язку цих категорій;

вивчення теоретичних та практичних аспектів діагностики власної конкурентної позиції підприємства на ринку, аналізу конкурентів та ринку в цілому, а також вибору на основі проведеного аналізу конкурентної стратегії в певному бізнесі;

здійснення оцінювання конкурентоспроможності продукції, що випускається, а також підприємства в цілому за допомогою різноманітних методик;

виділення різних чинників тактичного та стратегічного характеру, що впливають на конкурентоспроможність підприємства, його підрозділів та продукції, що випускається;

визначення методичних принципів формування конкурентних переваг підприємства, виявлення взаємозв’язку конкурентних переваг і конкурентоспроможності підприємства;

вивчення методологічних і організаційних основ управління конкурентоспроможністю підприємства.