Психологія дозволяє студентам знайти відповіді на деякі важливі питання, допомагає зрозуміти закони мислення, формування інтелекту, пізнати суть і сенс життя та його цінність. Вона сприяє більш ефективній взаємодії з навколишнім світом, вказує на особливості кожної людини та підказує засоби, що допомагають подоланню негативних її рис. Вивчення основ психології сприятиме підвищенню ефективності власної професійної діяльності, допоможе найповніше використовувати особистісний потенціал людини, налагоджувати стосунки між членами колективу.

Для вирішення практичних завдань, що постають у різних сферах суспільного життя, необхідно залучати потенціал психології. Динамічний розвиток ринку психологічних послуг, а саме створення психологічних служб, мають нагальну потребу в надійних знаннях про особистість та її розвиток. Тому закономірним є інтерес до теоретичних та практичних розробок психологічної науки.

Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія» є формування психологічної компетентності у майбутнього фахівця, що визначатиме його професійну спроможність та сприятиме формуванню професіоналізму продовж життя.

Для досягнення зазначеної мети вирішуються такі завдання:

забезпечення наукового розуміння студентами основ психологічних явищ, їх прояву і впливу на життя і діяльність людей;

формування установок на самовдосконалення та самореалізацію;

формування психологічного мислення, культури спілкування і поведінки;

здійснення психологічної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності.

Об'єктом навчальної дисципліни є психіка людини.

Предметом навчальної дисципліни є закони, закономірності, механізми функціонування та розвитку психіки як особливої форми життєдіяльності.

Пререквізити: вивчення дисципліни «Психологія» ґрунтується на знаннях шкільної програми з «Біології».

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

основні терміни та поняття психології;

основні закономірності функціонування психічних процесів, станів та властивостей;

методики визначення психічних властивостей людини;

закономірності формування і розвитку особистості;

технології діагностики індивідуально-психічних особливостей людини;

психологічні концепції теорії діяльності та її основні компоненти; закономірності формування міжособистісних стосунків та процесу спілкування;

вміти:

враховувати основні психічні, соціально-психологічні та психофізіологічні прояви особистості у повсякденному житті і в професійній сфері;

давати психологічну характеристику особистості;

пояснювати власні психічні стани;

володіти найпростішими засобами психічної саморегуляції;

налагоджувати міжособистісні стосунки в колективі і повсякденному житті;

формулювати і вирішувати практичні психологічні проблеми у повсякденному житті і в колективі.

У процесі викладання навчальної дисципліни основна увага приділяється оволодінню студентами професійними компетентностями:

здатність визначати та грамотно використовувати науковий апарат та основні категорії психології;

здатність проводити аналіз психічних станів, процесів та властивостей особистості;

здатність до розуміння та врахування особливостей структури особистості та її розвитку;

здатність до розуміння видів і структури діяльності. Вміння будувати стосунки з врахуванням поведінкових. особливостей людей